Other
BibTex RIS Cite
Year 2005, Issue: 1, 201 - 216, 26.09.2005

Abstract

References

  • Ahmad, F. (1995). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Sarmal Kitabevi.
  • Dorsay, A. (1995). 12 Eylül Yılları ve Sinemamız. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Eisenstadt, S. N. (1966). Modernization: Protest and Change. New York: John Wiley.
  • Güçhan, G. (1996). ‘Türk Sineması, Kadınlar, Kalpler ve Erkekler’, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Haz.: S.M.Diçer. Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Gürbilek, N. (1992). Vitrinde Yaşamak. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, E. (1984). Çağdaş Siyasal Bilim. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kalkan, F. (1993). ‘Türk Sinemasına Toplumbilimsel Bir Bakış’, Sinema Yazıları. Yaz, İstanbul.
  • Magnarella P J. .(1974). Tradition and Change in a Turkish Town. Cambridge: Schenkman/ New York: John Wiley
  • Oskay, Ü. (1978). Toplumsal Gelişmede Radyo Televizyon. Ankara: Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Popüler Kültürün Sinemaya Yansıması (1989). Kurgu, Sayı:6, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • Segal, L. (1990). Ağır Çekim. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1995). Toplumsal Değişme. Ankara.
  • Yücel. Z. (1997). ‘Erol Taş’la Türk Sineması Tarihinde Bir Gezinti’, Klaket. Mart-Nisan, İstanbul.

1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM

Year 2005, Issue: 1, 201 - 216, 26.09.2005

Abstract

Türk
sinemasında erkek karakterlerin ve oluşan erkek imgesinin 1980 öncesi ve sonrası
olarak değerlendirilmesinde öncelikle her iki dönemin değişkenleri ile
incelenmesinde ve dönemlere göre toplumsal yaşamda ne tür farklılıkların olduğunu
görmekte yarar bulunmaktadır. Dönemlerin kendisini işaret eden özelliklerinin
Türk sinemasının yine aynı dönemlere ait eserlerinde de kendini gösterdiğini
düşünmek pek de yanlış olmayacaktır. 

1980
öncesi dönemde özellikle 1950’lerden başlayarak 60 ve 70’li yıllara damgasını
vuran modernleşme, göç ve şehirleşme gibi toplumsal olgular yine aynı dönemin
sinema ürünlerinde kendi yansımalarını göstermektedir. 1980 sonrası toplumsal
hayattaki liberalleşme olgusu, sözde özgürlüklerin kazanılması ve daha bir çok
yeni toplumsal olgu kendisini yine dönem sinema ürünlerinde göstermiştir. 






















Her iki dönem açısından incelendiğinde, Türk
sinemasında yer alan erkek karakterler ve ortaya çıkan erkek imajı her ne kadar
döneme özgün farklıklar gösterse de, sonuçta yer alan erkek karakterlerin
erkeğin merkezi rolünü pekiştirmeye devam ettiğini görmekteyiz. Toplumsal yaşam
köyden kente göç ile, ekonomideki geçişlerle, siyasal hayattaki farklılaşmalar
ve benzeri değişimlerle her ne kadar değişim sürecini gösterse de; erkeğin,
erkek karakterlerin her iki dönemde de güce, vurguya, egemen olmaya dayalı rolü
ağırlıkla değişmemiştir. 
    

References

  • Ahmad, F. (1995). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Sarmal Kitabevi.
  • Dorsay, A. (1995). 12 Eylül Yılları ve Sinemamız. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Eisenstadt, S. N. (1966). Modernization: Protest and Change. New York: John Wiley.
  • Güçhan, G. (1996). ‘Türk Sineması, Kadınlar, Kalpler ve Erkekler’, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Haz.: S.M.Diçer. Ankara: Doruk Yayıncılık.
  • Gürbilek, N. (1992). Vitrinde Yaşamak. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Kalaycıoğlu, E. (1984). Çağdaş Siyasal Bilim. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kalkan, F. (1993). ‘Türk Sinemasına Toplumbilimsel Bir Bakış’, Sinema Yazıları. Yaz, İstanbul.
  • Magnarella P J. .(1974). Tradition and Change in a Turkish Town. Cambridge: Schenkman/ New York: John Wiley
  • Oskay, Ü. (1978). Toplumsal Gelişmede Radyo Televizyon. Ankara: Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
  • Popüler Kültürün Sinemaya Yansıması (1989). Kurgu, Sayı:6, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayını.
  • Segal, L. (1990). Ağır Çekim. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1995). Toplumsal Değişme. Ankara.
  • Yücel. Z. (1997). ‘Erol Taş’la Türk Sineması Tarihinde Bir Gezinti’, Klaket. Mart-Nisan, İstanbul.
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Erol Nezih Orhon This is me

Publication Date September 26, 2005
Submission Date May 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 1

Cite

APA Orhon, E. N. (2005). 1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(1), 201-216.
AMA Orhon EN. 1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. September 2005;(1):201-216.
Chicago Orhon, Erol Nezih. “1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1 (September 2005): 201-16.
EndNote Orhon EN (September 1, 2005) 1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 201–216.
IEEE E. N. Orhon, “1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 1, pp. 201–216, September 2005.
ISNAD Orhon, Erol Nezih. “1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 (September 2005), 201-216.
JAMA Orhon EN. 1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005;:201–216.
MLA Orhon, Erol Nezih. “1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1, 2005, pp. 201-16.
Vancouver Orhon EN. 1980 ÖNCESİ VE SONRASI TÜRK SİNEMASINDA YER ALAN ERKEK KARAKTERİ VE ERKEK İMGESİNDEKİ DEĞİŞİM. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005(1):201-16.