Türkiye’de 1990
sonrasında meydana gelen toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel değişimler
her alanı olduğu gibi, Siyasal İslâm düşüncesini de
etkilemiştir. Bu dönemdeki değişimler
İslâmi görüşü savunan kesimin kendisini sorgulamasına neden olmuş ve bu çoğunluğun değişime ayak uydurma çabasına girdiği gözlenmiştir. İslâmi düşünceye yönelik olarak toplumsal
yaşantının tüm alanlarında ortaya çıkan bu değişim birden oluşmamış,
neo-liberal politikalar ve sağ ideolojideki
yeni açılımlarla birlikte, modernleşme çabaları da bu değişim de etkili olmuştur. Bunun sonucunda da, İslâmi düşünce gerek sermaye birikiminde
gerek gündelik yaşam tarzında gerekse de tüketim biçiminde hızlı bir
farklılaşmaya uğramıştır.
1990’lı
yıllarda İslâmi düşünce kendi içindeki sorgulamasını ve kentte
varolma çabasını bir yandan mekân diğer yandan da davranış biçimlerindeki değişimle kendini göstermiştir.
Bu yeni yapılanmada medyanın kendi içinde de İslâmi kesime seslenen araçlar artmıştır. Bu görüşü savunan entelektüel
kimliklerin ve gazetecilerin oluşumu, bunların medyada yer alışı değişimin ana aktörlerinden biri haline gelmelerine
yol açmıştır.
Subjects | Communication and Media Studies |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2005 |
Submission Date | May 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |