Research Article
BibTex RIS Cite

OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2007, Issue: 2, 185 - 204, 15.02.2007

Abstract











Olay, risk
ve kriz yönetiminin birbirleri ile koordinasyon içinde ve birbirlerini
bütünleyen bir biçimde işlerliğinin sağlanması işletmelerin yönetsel etkinliği
sağlamaları ve rekabet ortamı içerisinde var olabilme güçlerinin artırılması
bakımından çok önemlidir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, olay yönetimi, risk
yönetimi ve kriz yönetimi arasındaki, ilişkili noktalan ortaya koymaktır. Olay
yönetimi konusunda etkinlik, risk yönetiminin başarısının altındaki önemli
etkenlerden bir tanesidir. Diğer taraftan olay ve risk yönetimi
uygulamalarındaki etkinlik ise kriz ile karşılaşma olasılığını azaltmaktadır.



References

  • ASHCROFT, L. S., “Crisis Management - Public Relations”, Journal of Managerial Psychology, 12/5, 1997.
  • BARTON, L. ve HARDIGREE, D., “Risk and Crisis Management in Facitities: Emerging Paradigms in Assessing Critical Incidents”, Facilities, 13/9-10, 1995.
  • AKIM, F., “Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2005.
  • DAVIES, H. ve WALTERS, M., “Do All Crises Have to Become Disasters? Risk and Risk Mitigation”, Disaster Prevention and Management, 7/5, 1998.
  • ERRAMEL, M. ve BOURN M., “The Role of Accounting Information Systems In an Organization Experiencing Financial Crisis”, Accounting Organization and Society, T5/5, Y.Y., B.Y.
  • GÖKSEL, A.B. ve YURDAKUL, N.B., Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları No: 15, İzmir, 2002.
  • GÖZTAŞ, A., Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Ege Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • GREGORY , A.,“Issues Management: The Case of Rhone Poulenc Agriculture”, Corporate Communications: An International Journal, 4/3, 1999.
  • KADIBEŞEGİL, S., Kriz Geliyorum Der, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2001.
  • KIM, F. ve KIM, Y., “Issues Evaluation: The Case of Microsoft”, Corporate Communications: An International Journal. 6/2, 2001.
  • OKAY, A ve OKAY A., Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2001.
  • ACUNER, Ş.A., “Stratejik Karar Alma Sürecinde Risk Yönetimi”, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Sayı:3. 2004.
  • PİRA, A. ve SOHODOL, Ç., Kriz Yönetimi: Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004.
  • PİRA, A., Halkla İlişkiler İçin Okumalar, Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, İstanbul, 2005
  • FIKIRKOCA, M., “Risk Yönetimi”, http://dergi.tbd.org.tr/yazarlar/02062003/meryem_fikirkoca.htm,Ekim 2005.
  • http://www.issuemanagement.org/documents/im_detai Is.html#clarification% 20of%20term, 2005.
  • http://www.nrc.gov/reading-rm/doc- collections/nuregs/brochures/br0308/#chapter_l, 2005.
  • http://www.pr-school-london.com/pdf/Riskmanagement4Pl.pdf, 2005.
Year 2007, Issue: 2, 185 - 204, 15.02.2007

Abstract

References

  • ASHCROFT, L. S., “Crisis Management - Public Relations”, Journal of Managerial Psychology, 12/5, 1997.
  • BARTON, L. ve HARDIGREE, D., “Risk and Crisis Management in Facitities: Emerging Paradigms in Assessing Critical Incidents”, Facilities, 13/9-10, 1995.
  • AKIM, F., “Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2005.
  • DAVIES, H. ve WALTERS, M., “Do All Crises Have to Become Disasters? Risk and Risk Mitigation”, Disaster Prevention and Management, 7/5, 1998.
  • ERRAMEL, M. ve BOURN M., “The Role of Accounting Information Systems In an Organization Experiencing Financial Crisis”, Accounting Organization and Society, T5/5, Y.Y., B.Y.
  • GÖKSEL, A.B. ve YURDAKUL, N.B., Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları No: 15, İzmir, 2002.
  • GÖZTAŞ, A., Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Ege Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • GREGORY , A.,“Issues Management: The Case of Rhone Poulenc Agriculture”, Corporate Communications: An International Journal, 4/3, 1999.
  • KADIBEŞEGİL, S., Kriz Geliyorum Der, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2001.
  • KIM, F. ve KIM, Y., “Issues Evaluation: The Case of Microsoft”, Corporate Communications: An International Journal. 6/2, 2001.
  • OKAY, A ve OKAY A., Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2001.
  • ACUNER, Ş.A., “Stratejik Karar Alma Sürecinde Risk Yönetimi”, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, Sayı:3. 2004.
  • PİRA, A. ve SOHODOL, Ç., Kriz Yönetimi: Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004.
  • PİRA, A., Halkla İlişkiler İçin Okumalar, Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, İstanbul, 2005
  • FIKIRKOCA, M., “Risk Yönetimi”, http://dergi.tbd.org.tr/yazarlar/02062003/meryem_fikirkoca.htm,Ekim 2005.
  • http://www.issuemanagement.org/documents/im_detai Is.html#clarification% 20of%20term, 2005.
  • http://www.nrc.gov/reading-rm/doc- collections/nuregs/brochures/br0308/#chapter_l, 2005.
  • http://www.pr-school-london.com/pdf/Riskmanagement4Pl.pdf, 2005.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pelin Baytekı̇n This is me

Eylin Babacan This is me

Publication Date February 15, 2007
Submission Date January 2, 2007
Published in Issue Year 2007 Issue: 2

Cite

APA Baytekı̇n P., & Babacan, E. (2007). OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(2), 185-204.
AMA Baytekı̇n P, Babacan E. OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Yeni Düşünceler Dergisi. February 2007;(2):185-204.
Chicago Baytekı̇n Pelin, and Eylin Babacan. “OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 2 (February 2007): 185-204.
EndNote Baytekı̇n P, Babacan E (February 1, 2007) OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 185–204.
IEEE Baytekı̇n P. and E. Babacan, “OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 2, pp. 185–204, February 2007.
ISNAD Baytekı̇n Pelin - Babacan, Eylin. “OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 (February 2007), 185-204.
JAMA Baytekı̇n P, Babacan E. OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007;:185–204.
MLA Baytekı̇n Pelin and Eylin Babacan. “OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 2, 2007, pp. 185-04.
Vancouver Baytekı̇n P, Babacan E. OLAY YÖNETİMİ, RİSK YÖNETİMİ VE KRİZ YÖNETİMİ: İLİŞKİLİ NOKTALAR ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007(2):185-204.