Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, Issue: 2, 165 - 183, 15.02.2007

Abstract











Etkinliğini arttırmak isteyen kurumların
kaynaklarını verimli ve uygun bir şekilde kullanması kadar hedef kitleleriyle
doğru
, hızlı ve güvenilir kanallardan iletişim
kurması da önem arz etmektedir. Bu bağlamda başarılı olmak isteyen kurumların
iç hedef kitleleriyle de etkili bir şekilde iletişim kurması gerekmektedir. Bu
yüzden günümüzde kurumsal başarı ve etkinliğin sahip olduğu entelektüel sermaye
sayesinde gerçekleşeceğinin farkında olan kurumlar iç hedef kitleleriyle etkili
bir şekilde iletişim kurmaya çalışmaktadır. Tüm kurumsal faaliyetler iletişime
dayandığından yönetim sürecinde iletişim kaçınılmazdır. Bu çalışmada, öncelikle
kurumsal iletişim konusunda teorik bir çerçeve çizilmekte ve de orta ve büyük
ölçekli işletmelerde gerçekleştirilen alan araştırmasının bulgularına dayanarak
işletmelerin kurum içi iletişime yaklaşımları değerlendirilmektedir.



References

  • ELMA, C., Demir, K. (1999). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar Uygulama ve Sorunlar, İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • DÖKMEN, Ü. (2003). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • GARÎH,Ü.(2001). Pazarlama-Tanıtım-Halkla İlişkiler, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • CAN, H. (1994). Organizasyon ve Yönetim, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • AKAT, İ., Budak, G. ,Budak, G. (1994). İşletme Yönetimi, İstanbul Beta Yayınları.
  • GÜMÜŞ, M. (1995). Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • MUTLU, E. (1994). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınevi.
  • OKAY, A., Okay, A. (2001). Halkla İlişkiler Kavram-Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • PELTEKOGLU, F. B. (1998). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Basını Dağıtım.
Year 2007, Issue: 2, 165 - 183, 15.02.2007

Abstract

References

  • ELMA, C., Demir, K. (1999). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar Uygulama ve Sorunlar, İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • DÖKMEN, Ü. (2003). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • GARÎH,Ü.(2001). Pazarlama-Tanıtım-Halkla İlişkiler, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • CAN, H. (1994). Organizasyon ve Yönetim, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • AKAT, İ., Budak, G. ,Budak, G. (1994). İşletme Yönetimi, İstanbul Beta Yayınları.
  • GÜMÜŞ, M. (1995). Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • MUTLU, E. (1994). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınevi.
  • OKAY, A., Okay, A. (2001). Halkla İlişkiler Kavram-Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • PELTEKOGLU, F. B. (1998). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Basını Dağıtım.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Z. Beril Akıncı Vural This is me

Çisil Sohodol This is me

Publication Date February 15, 2007
Submission Date January 2, 2007
Published in Issue Year 2007 Issue: 2

Cite

APA Akıncı Vural, Z. B., & Sohodol, Ç. (2007). KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(2), 165-183.
AMA Akıncı Vural ZB, Sohodol Ç. KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. February 2007;(2):165-183.
Chicago Akıncı Vural, Z. Beril, and Çisil Sohodol. “KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 2 (February 2007): 165-83.
EndNote Akıncı Vural ZB, Sohodol Ç (February 1, 2007) KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 165–183.
IEEE Z. B. Akıncı Vural and Ç. Sohodol, “KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 2, pp. 165–183, February 2007.
ISNAD Akıncı Vural, Z. Beril - Sohodol, Çisil. “KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 2 (February 2007), 165-183.
JAMA Akıncı Vural ZB, Sohodol Ç. KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007;:165–183.
MLA Akıncı Vural, Z. Beril and Çisil Sohodol. “KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 2, 2007, pp. 165-83.
Vancouver Akıncı Vural ZB, Sohodol Ç. KURUMSAL İLETİŞİM: İŞLETMELERİN KURUM İÇİ İLETİŞİMİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2007(2):165-83.