Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER

Year 2008, Issue: 3, 201 - 218, 02.03.2008

Abstract











İlk kez 1971 yılında kullanılan ‘sosyal pazarlama’
kavramı; günümüzde küreselleşme, bilgi ve iletişim devrimi, rekabet anlayışında
yaşanan değişimler, değişen tüketici beklentileri, değer yaratma çabaları gibi
nedenlerle işletmelerin, kurumsal itibar yaratmasında en önemli etkenlerden
biri haline gelmiştir. İşletmelerin sosyal amaçlarla oluşturdukları pazarlama
programlarının gerçekleştirilmesinde halkla ilişkiler uzmanları/birimleri
stratejik roller üstlenmektedir. Halkla ilişkiler, işletmenin toplumsal
sorunları önemseyen bir varlık olduğunu hedef kitlelere anlatmakta; sosyal
programın her aşamasında çevre ile çift yönlü, dengeli iletişim, sağlayarak
başarıda kilit bir rol oynamaktadır. Halkla ilişkilerin iki temel işlevi olan
‘tanıma’ ve ‘tanıtma’ aşamaları sosyal kampanyalarda da hedef kitlelerin
tanınması, sosyal amaçların, etkinliklerin, nedenlerin aktarılarak toplumdan
destek alınmasında vazgeçilmez bir yöntem olmaktadır. Sosyal pazarlamanın
başarısında temel etkenler olan ‘toplumun katılımı’, ‘medyanın desteği’ ve ‘hedef
kitlelere yönelik iletişim’ ancak üst düzeyde organize olmuş halkla ilişkiler
çabaları ile gerçekleştirilebilmektedir. Pazarlama ile işbirliği içinde
iletişim çalışmalarını gerçekleştirecek, tanıma yöntemiyle elde edilen verilerle
çalışmaları besleyecek olan birim halkla ilişkilerdir. Söz konusu programların
iletişimi temel alan bir bilim, dalı olan halkla ilişkiler tarafından dikkatle
ele alınması. Sosyal kampanyaların araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme
olmak üzere tüm aşamalarında iletişim sürecinin titizlikle gerçekleştirilmesi
gereklidir. Bu çalışmanın amacı; kamuoyu bilinçlendirme, sosyal sorumluluk,
sosyal pazarlama vb. adlar altında ele alınan ve gündemde olan sosyal fayda
yaratma çalışmalarında sosyal programların başarısının pazarlama ve halkla ilişkiler
arasında kurulacak işbirliği ile sağlanabileceğini ortaya koymaktır.



References

  • AKINCI, B. (1997). Kurum Kültürü, Tanımı, Özellikleri ve Boyutları. Human Resources Dergisi. Sayı: 6
Year 2008, Issue: 3, 201 - 218, 02.03.2008

Abstract

References

  • AKINCI, B. (1997). Kurum Kültürü, Tanımı, Özellikleri ve Boyutları. Human Resources Dergisi. Sayı: 6
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nilay Başok Yurdakul This is me

Burcu Öksüz This is me

Publication Date March 2, 2008
Submission Date January 2, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 3

Cite

APA Başok Yurdakul, N., & Öksüz, B. (2008). SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(3), 201-218.
AMA Başok Yurdakul N, Öksüz B. SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. March 2008;(3):201-218.
Chicago Başok Yurdakul, Nilay, and Burcu Öksüz. “SOSYAL PAZARLAMA Ve HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 3 (March 2008): 201-18.
EndNote Başok Yurdakul N, Öksüz B (March 1, 2008) SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 201–218.
IEEE N. Başok Yurdakul and B. Öksüz, “SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 3, pp. 201–218, March 2008.
ISNAD Başok Yurdakul, Nilay - Öksüz, Burcu. “SOSYAL PAZARLAMA Ve HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 (March 2008), 201-218.
JAMA Başok Yurdakul N, Öksüz B. SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008;:201–218.
MLA Başok Yurdakul, Nilay and Burcu Öksüz. “SOSYAL PAZARLAMA Ve HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 3, 2008, pp. 201-18.
Vancouver Başok Yurdakul N, Öksüz B. SOSYAL PAZARLAMA ve HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008(3):201-18.