Research Article
BibTex RIS Cite

POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2010, Issue: 5, 277 - 298, 15.06.2010

Abstract









Medya
etki araştırmalarının bir savı olarak ortaya çıkan gündem belirleme
yaklaşımına yönelik çalışmalarda son dönemde gündemin kimler tarafından
belirlendiği ve bu süreçte hangi taktik ve stratejilerin etkili olduğu
araştırılmaktadır. Gündemi yönlendirmeyi hedefleyen aktörlerin ve
faaliyetlerinin araştırıldığı bu çalışmalarda, internet kullanımının
giderek önem kazandığı stratejik halkla ilişkiler ve iletişim uygulamaları
öne çıkmaktadır. Gündem belirleme modelinin sonuna işaret ettiği yönünde
görüşler bulunsa da özellikle internetin, son dönemin en önemli iletişim
mecrası ve kanalı niteliğiyle gündem belirleme çalışmalarına konu olduğu
gözlenmektedir. Bununla birlikte politik iletişim çalışmaları başta olmak,
üzere internetin... medya gündemi niteliğiyle - bireylerin gündemlerini
etkileme ve yönlendirme amaçlı kullanımına ve başarılı kampanyalara giderek
daha sık rastlanmaktadır. Bu açıdan internet kullanımının öne çıktığı ve
seçmen gündemlerinin internet kanalıyla yönlendirilmesinin hedeflendiği;
Barack H. Ohama'nın 2008 yılı ABD Başkanlık Seçimleri politik iletişim
kampanyası, gündem belirleme kuramı temel alınarak halkla ilişkiler kampanya
tasarım aşamaları çerçevesinde incelenecektir. Kampanyaya ilişkin
değerlendirmelerle internet yoluyla gündemlerin yönlendirilmesine ilişkin
iletişim stratejilerinde başarı faktörlerinin tespit edilmesi
hedeflenmektedir.

References

  • Barack Obama&social media: Three principles and a handful recommodations. www.slideshare.net/saydowin/obama-social/31. Erişim Tarihi: 20.01.2009.
Year 2010, Issue: 5, 277 - 298, 15.06.2010

Abstract

References

  • Barack Obama&social media: Three principles and a handful recommodations. www.slideshare.net/saydowin/obama-social/31. Erişim Tarihi: 20.01.2009.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ebru Belkıs Kamanlıoğlu This is me

Aylin Göztaş This is me

Publication Date June 15, 2010
Submission Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Kamanlıoğlu E. B., & Göztaş, A. (2010). POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 277-298.
AMA Kamanlıoğlu EB, Göztaş A. POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2010;(5):277-298.
Chicago Kamanlıoğlu Ebru Belkıs, and Aylin Göztaş. “POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5 (June 2010): 277-98.
EndNote Kamanlıoğlu EB, Göztaş A (June 1, 2010) POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 277–298.
IEEE Kamanlıoğlu E. B. and A. Göztaş, “POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 5, pp. 277–298, June 2010.
ISNAD Kamanlıoğlu Ebru Belkıs - Göztaş, Aylin. “POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (June 2010), 277-298.
JAMA Kamanlıoğlu EB, Göztaş A. POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:277–298.
MLA Kamanlıoğlu Ebru Belkıs and Aylin Göztaş. “POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5, 2010, pp. 277-98.
Vancouver Kamanlıoğlu EB, Göztaş A. POLİTİK İLETİŞİMDE BİR ALAN OLARAK İNTERNETTE GÜNDEMLERİN YÖNLENDİRİLMESİ: OBAMA’NIN SEÇİM KAMPANYASI ÖZELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):277-98.