Research Article
BibTex RIS Cite

KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi

Year 2011, Issue: 6, 9 - 24, 01.11.2011

Abstract






























Reklamın
kültürden etkilendiği bilinen bir gerçektir. Özellikle uluslararası reklam kültürden
etkilenmekte ve uluslararası reklam araştırmalarında kültür ile kültürel
faktörler incelenmektedir. Bu çalışmada daha önceki yıllarda yapılmış olan
araştırmalardan derlenen bilgiler ışığında reklamlarda kültüre ait değerlerin
nasıl kullanıldığı Hofstede’in ve Hall’un kültürel yaklaşım modelleri ve
Franzen’in televizyon reklam formatları ile incelenerek kültürlerarası bir
karşılaştırma yapılmış, kültürlerarası reklam biçimlerinin benzerlikleri ile
farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır.



References

  • AKAT, Ömer (2001). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin Kitapevi Yayınları
Year 2011, Issue: 6, 9 - 24, 01.11.2011

Abstract

References

  • AKAT, Ömer (2001). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin Kitapevi Yayınları
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

İşıl Karpat Aktuğlu

Bengü Emine Çolakoğlu This is me

Publication Date November 1, 2011
Submission Date September 30, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 6

Cite

APA Karpat Aktuğlu, İ., & Çolakoğlu B. E. (2011). KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(6), 9-24.
AMA Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. November 2011;(6):9-24.
Chicago Karpat Aktuğlu, İşıl, and Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 6 (November 2011): 9-24.
EndNote Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE (November 1, 2011) KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 9–24.
IEEE İ. Karpat Aktuğlu and Çolakoğlu B. E., “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 6, pp. 9–24, November 2011.
ISNAD Karpat Aktuğlu, İşıl - Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 (November 2011), 9-24.
JAMA Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. 2011;:9–24.
MLA Karpat Aktuğlu, İşıl and Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 6, 2011, pp. 9-24.
Vancouver Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. 2011(6):9-24.