Reklamın
kültürden etkilendiği bilinen bir gerçektir. Özellikle uluslararası reklam kültürden
etkilenmekte ve uluslararası reklam araştırmalarında kültür ile kültürel
faktörler incelenmektedir. Bu çalışmada daha önceki yıllarda yapılmış olan
araştırmalardan derlenen bilgiler ışığında reklamlarda kültüre ait değerlerin
nasıl kullanıldığı Hofstede’in ve Hall’un kültürel yaklaşım modelleri ve
Franzen’in televizyon reklam formatları ile incelenerek kültürlerarası bir
karşılaştırma yapılmış, kültürlerarası reklam biçimlerinin benzerlikleri ile
farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2011 |
Submission Date | September 30, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 6 |