Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi

Yıl 2011, Sayı: 6, 9 - 24, 01.11.2011

Öz






























Reklamın
kültürden etkilendiği bilinen bir gerçektir. Özellikle uluslararası reklam kültürden
etkilenmekte ve uluslararası reklam araştırmalarında kültür ile kültürel
faktörler incelenmektedir. Bu çalışmada daha önceki yıllarda yapılmış olan
araştırmalardan derlenen bilgiler ışığında reklamlarda kültüre ait değerlerin
nasıl kullanıldığı Hofstede’in ve Hall’un kültürel yaklaşım modelleri ve
Franzen’in televizyon reklam formatları ile incelenerek kültürlerarası bir
karşılaştırma yapılmış, kültürlerarası reklam biçimlerinin benzerlikleri ile
farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır.



Kaynakça

  • AKAT, Ömer (2001). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin Kitapevi Yayınları
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşıl Karpat Aktuğlu

Bengü Emine Çolakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2011
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Karpat Aktuğlu, İ., & Çolakoğlu B. E. (2011). KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(6), 9-24.
AMA Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. Kasım 2011;(6):9-24.
Chicago Karpat Aktuğlu, İşıl, ve Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 6 (Kasım 2011): 9-24.
EndNote Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE (01 Kasım 2011) KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 9–24.
IEEE İ. Karpat Aktuğlu ve Çolakoğlu B. E., “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 6, ss. 9–24, Kasım 2011.
ISNAD Karpat Aktuğlu, İşıl - Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 (Kasım 2011), 9-24.
JAMA Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. 2011;:9–24.
MLA Karpat Aktuğlu, İşıl ve Çolakoğlu Bengü Emine. “KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 6, 2011, ss. 9-24.
Vancouver Karpat Aktuğlu İ, Çolakoğlu BE. KÜLTÜRÜN REKLAM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi. Yeni Düşünceler Dergisi. 2011(6):9-24.