Bu çalışma; sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin aldıkları lisans eğitimi ile ilgili memnuniyetlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırmaya 249 öğrenci (%73.6) katılmıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak soru formu ve öğrenci memnuniyet ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların memnuniyet düzeyleri, ‘orta’ olarak değerlendirilmiştir. Memnuniyet puanı en yüksek olan ikinci sınıflar (167.67±53.81), (142.09±66.92). Tüm alt boyutlarda üçüncü ve dördüncü sınıfların memnuniyet puanı diğer sınıflara göre daha düşük bulunmuştur. Bu tip araştırmaların düzenli olarak uygulanması ve sonuçların öğrencilerle paylaşılarak ortak çözüm yolları aranması önerilebilir
This study was conducted to determine satisfaction with the undergraduate education which students of the department of nursing faculty of health sciences receive. Two hundred fourty nine students (%73.6) participated in this descriptive research. In the study, as data collection tool a questionnaire and a student satisfaction scale was used. The satisfaction levels of the participants, have been assessed as moderate. While satisfaction of the second class was the highest in point (167.67±53.81), third classes were the lowest (142.09±66.92). In all sub-titles, the third and fourth grades were found to have lower satisfaction scores than the other grades. Implementation of this type of investigation on a regular basis and the results shared with the students and to seeking a common solution can be recommended
Other ID | JA26FN88MN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Submission Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 2 |