BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 2, 133 - 139, 01.07.2017

Öz

Bu çalışma; sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin aldıkları lisans eğitimi ile ilgili memnuniyetlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırmaya 249 öğrenci (%73.6) katılmıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak soru formu ve öğrenci memnuniyet ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların memnuniyet düzeyleri, ‘orta’ olarak değerlendirilmiştir. Memnuniyet puanı en yüksek olan ikinci sınıflar (167.67±53.81), (142.09±66.92). Tüm alt boyutlarda üçüncü ve dördüncü sınıfların memnuniyet puanı diğer sınıflara göre daha düşük bulunmuştur. Bu tip araştırmaların düzenli olarak uygulanması ve sonuçların öğrencilerle paylaşılarak ortak çözüm yolları aranması önerilebilir

Kaynakça

  • El Ansari W, Stock C. Is the health and wellbeing of university students associated with their academic performance? Cross sectional findings from the United Kingdom. International Journal of Environmental Research and Public Health 2010; 7(2):509-527.
  • El Ansari W. Regular Article: Student nurse satisfaction levels with their courses: Part I – Effects of demographic variables. Nurse Education Today 2002; 22(2):159-170.
  • Ekinci C, Burgaz B. Hacettepe Üniversitesi öğren- cilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2007; 33:120-133.
  • Demirli C, Kerimgil S. Yükseköğretimde eğitim öğretimle ilgili öğrenci memnuniyeti ölçeğinin geliştirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences 2009; 4(4):1392- 1403.
  • Şahin A. Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF- ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversite- si Eğitim Fakültesi Dergisi 2009; 37:106-122.
  • Langford DP, Barbara AC. Eğitimde Kalite Yöneti- mi. (1. Baskı).Çeviri: Meltem S. KalDer Yayınları, İstanbul 1999; ss 65-68.
  • Baykal YÜ, Sökmen BS, Korkmaz B ve ark. Öğrenci memnuniyeti ölçeği geliştirme çalışması. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2002; 12(49):24- 32.
  • Kaynar A, Şahin A, Bayrak D ve ark. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu hemşirelik öğrencilerinin doyum düzeyleri. Cum- huriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Der- gisi 2006; 10(3):12-19.
  • Baykal U, Sokmen S, Korkmaz S ve ark. Determining student satisfaction in a nursing college. Nurse Education Today 2005; 25(4):255- 262.
  • Baykal Ü, Sökmen S. Hemşirelik yüksekokulu öğ- rencilerinin 1. ile 4. sınıf arasındaki doyum düzey- leri. Hastane Yönetimi 2005; 56-61.
  • Kantek F, Kazanci G. An analysis of the satisfaction levels of nursing and midwifery students in a health college in Turkey. Contemporary Nurse: A Journal for the Australian Nursing Profession 2012; 42(1):36-44.
  • Norman L, Buerhaus P, Donelan K et al. Original Article: Nursing students assess nursing education. Journal of Professional Nursing 2005; 21:150-158.
  • Egelioğlu N, Arslan S, Bakan G. Hemşirelik öğren- cilerinin memnuniyet durumlarının akademik başarıları üzerine etkisi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing 2011; 13 (1):14-24.
  • Yangın H, Kırca N. Determination of satisfaction level affected factors of nursing students in Antal- ya School of Health. Gümüşhane Üniversitesi Sağ- lık Bilimleri Dergisi 2013; 2(1):78-94.
  • Milton-Wildey K, Kenny P, Parmenter G et al. Educational preparation for clinical nursing: the satisfaction of students and new graduates from two Australian universities. Nurse Education Today 2014; 34:648-654.
  • Ostrogorsky T, Raber A. Experiences of first-year nursing students during an education redesign: Findings from the oregon consortium for nursing education. Nursing Education Perspectives 2014; 35(2):115-121.
  • Baykal Ü, Harmancı A, Eşkin F ve ark. Öğrenci doyum ölçeği-kısa form geçerlik-güvenirlik çalış- ması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Der- gisi 2011; 14(4):60-68.
  • Tatlı Z, Kokoç M, Karal H. Satisfaction state of computer technologies students: Karadeniz Technical University case. Ilkogretim Online 2011; 10 (3):836-849. and ınstructional
  • Chen H, Lo H. Nursing student satisfaction with an associate nursing program. Nursing Education Perspectives 2015; 36(1):27-33.

Determining Satisfaction with the Undergraduate Educatıon Which Students of the Department of Nursing Faculty of Health Sciences Receive

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 2, 133 - 139, 01.07.2017

Öz

This study was conducted to determine satisfaction with the undergraduate education which students of the department of nursing faculty of health sciences receive. Two hundred fourty nine students (%73.6) participated in this descriptive research. In the study, as data collection tool a questionnaire and a student satisfaction scale was used. The satisfaction levels of the participants, have been assessed as moderate. While satisfaction of the second class was the highest in point (167.67±53.81), third classes were the lowest (142.09±66.92). In all sub-titles, the third and fourth grades were found to have lower satisfaction scores than the other grades. Implementation of this type of investigation on a regular basis and the results shared with the students and to seeking a common solution can be recommended

Kaynakça

  • El Ansari W, Stock C. Is the health and wellbeing of university students associated with their academic performance? Cross sectional findings from the United Kingdom. International Journal of Environmental Research and Public Health 2010; 7(2):509-527.
  • El Ansari W. Regular Article: Student nurse satisfaction levels with their courses: Part I – Effects of demographic variables. Nurse Education Today 2002; 22(2):159-170.
  • Ekinci C, Burgaz B. Hacettepe Üniversitesi öğren- cilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2007; 33:120-133.
  • Demirli C, Kerimgil S. Yükseköğretimde eğitim öğretimle ilgili öğrenci memnuniyeti ölçeğinin geliştirilmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences 2009; 4(4):1392- 1403.
  • Şahin A. Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (EF- ÖMÖ) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversite- si Eğitim Fakültesi Dergisi 2009; 37:106-122.
  • Langford DP, Barbara AC. Eğitimde Kalite Yöneti- mi. (1. Baskı).Çeviri: Meltem S. KalDer Yayınları, İstanbul 1999; ss 65-68.
  • Baykal YÜ, Sökmen BS, Korkmaz B ve ark. Öğrenci memnuniyeti ölçeği geliştirme çalışması. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2002; 12(49):24- 32.
  • Kaynar A, Şahin A, Bayrak D ve ark. Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu hemşirelik öğrencilerinin doyum düzeyleri. Cum- huriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Der- gisi 2006; 10(3):12-19.
  • Baykal U, Sokmen S, Korkmaz S ve ark. Determining student satisfaction in a nursing college. Nurse Education Today 2005; 25(4):255- 262.
  • Baykal Ü, Sökmen S. Hemşirelik yüksekokulu öğ- rencilerinin 1. ile 4. sınıf arasındaki doyum düzey- leri. Hastane Yönetimi 2005; 56-61.
  • Kantek F, Kazanci G. An analysis of the satisfaction levels of nursing and midwifery students in a health college in Turkey. Contemporary Nurse: A Journal for the Australian Nursing Profession 2012; 42(1):36-44.
  • Norman L, Buerhaus P, Donelan K et al. Original Article: Nursing students assess nursing education. Journal of Professional Nursing 2005; 21:150-158.
  • Egelioğlu N, Arslan S, Bakan G. Hemşirelik öğren- cilerinin memnuniyet durumlarının akademik başarıları üzerine etkisi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing 2011; 13 (1):14-24.
  • Yangın H, Kırca N. Determination of satisfaction level affected factors of nursing students in Antal- ya School of Health. Gümüşhane Üniversitesi Sağ- lık Bilimleri Dergisi 2013; 2(1):78-94.
  • Milton-Wildey K, Kenny P, Parmenter G et al. Educational preparation for clinical nursing: the satisfaction of students and new graduates from two Australian universities. Nurse Education Today 2014; 34:648-654.
  • Ostrogorsky T, Raber A. Experiences of first-year nursing students during an education redesign: Findings from the oregon consortium for nursing education. Nursing Education Perspectives 2014; 35(2):115-121.
  • Baykal Ü, Harmancı A, Eşkin F ve ark. Öğrenci doyum ölçeği-kısa form geçerlik-güvenirlik çalış- ması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Der- gisi 2011; 14(4):60-68.
  • Tatlı Z, Kokoç M, Karal H. Satisfaction state of computer technologies students: Karadeniz Technical University case. Ilkogretim Online 2011; 10 (3):836-849. and ınstructional
  • Chen H, Lo H. Nursing student satisfaction with an associate nursing program. Nursing Education Perspectives 2015; 36(1):27-33.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26FN88MN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tülay Bülbül Bu kişi benim

Damla Ateş Bu kişi benim

Selçuk Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bülbül, T., Ateş, D., & Öztürk, S. (2017). SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ. Sağlık Bilimleri Dergisi, 26(2), 133-139.
AMA Bülbül T, Ateş D, Öztürk S. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ. JHS. Temmuz 2017;26(2):133-139.
Chicago Bülbül, Tülay, Damla Ateş, ve Selçuk Öztürk. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 26, sy. 2 (Temmuz 2017): 133-39.
EndNote Bülbül T, Ateş D, Öztürk S (01 Temmuz 2017) SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ. Sağlık Bilimleri Dergisi 26 2 133–139.
IEEE T. Bülbül, D. Ateş, ve S. Öztürk, “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ”, JHS, c. 26, sy. 2, ss. 133–139, 2017.
ISNAD Bülbül, Tülay vd. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 26/2 (Temmuz 2017), 133-139.
JAMA Bülbül T, Ateş D, Öztürk S. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ. JHS. 2017;26:133–139.
MLA Bülbül, Tülay vd. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 26, sy. 2, 2017, ss. 133-9.
Vancouver Bülbül T, Ateş D, Öztürk S. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN LİSANS DÜZEYİNDE ALDIKLARI HEMŞİRELİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ MEMNUNİYETLERİNİN BELİRLENMESİ. JHS. 2017;26(2):133-9.