Tıp öğrencilerinin kadavra temelli eğitime karşı düşüncelerini değerlendirmek ve sınıflara göre kadavra üzerinde eğitime bakışın sınıflara göre nasıl değiştiğini
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Tüm soruların cevaplandırıldığı toplam 212 anketten
elde edilen veriler değerlendirildi. Araştırma görevlileriyle etkileşimde bulunmanın kendini rahatlatacağı belirtenlerin oranı birinci ve ikinci sınıflarda %86, üçüncü
ve altıncı sınıflarda ise %72 üzerinde olduğu belirlendi.
Kadavraların alınması, tahnit edilmesi ve hazırlanması
ile ilgili bir dersin yaşanan korku ve stresi azaltacağına
birinci sınıfların üçüncü sınıflara göre (p=0.001) daha
olumlu bakmakta olduğu tespit edildi.
Çalışmamız kadavraların; öğrenciler için maketlerden
daha iyi bir eğitim metodu olduğunu, temel bilimler ile
klinik bilimleri ilişkilendirmede önemli bir araç olduğunu, doktor kimliğinin oluşmasında pozitif yönde bir
etken olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrencileri duygusal ve düşünsel açıdan kadavralarla karşılaşmaya
hazırlayan bir ders yapılmasının, öğrencilerde yaşanacak olan korku ve stresi azaltması yönünden gerekliliği
tespit edildi
The aim of this study is to investigate the opinions of
medical school students on cadaver based education
(CBE) and how their views have changed with their
grade.
The findings obtained from 212 surveys in which all the
questions answered were evaluated. More than 86% of
the first and second year students indicated that
interaction with the anatomy research assistants in
dissection room would relieve students temper while
this ratio was around 72% for third and sixth year
students. A lecture that aims to protect students from
the emotional and spiritual effects of encountering with
cadaver was adopted more by first grade students
compared to the third grades (p= 0.001).
This study showed that working with cadavers is much
better method compare to working with models. Also,
CBE is an important way to correlate between basic
science and clinical applications. Moreover, it was
retained that a course which prepares students
emotionally and spiritually to cadaver encounter is
would reduce the students stress and fear
Other ID | JA89JT99UE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 26 Issue: 3 |