Bu araştırma Türkiye’de uygulanan ve Milli Eğitim Bakanlığı 2013 okul öncesi eğitim programı ve Amerika Birleşik Devletleri Ohio eyaletinde uygulanan erken öğrenme standartları öğrenme ve öğretme süreçlerine ansıtılan değerleri karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Nitel araştırma desenlerinden Doküman analizi kullanılmıştır. Kurumların web sayfalarından programlara ve standartlara ulaşılarak içerik analizi yöntemi ile işlenmiştir. MEB 2013 okul öncesi eğitim program Öğretimin planlanması ve uygulanması Bölümü ile uygulamada öğretmene rehberlik etmek amacıyla hazırlanan etkinlikler kitabındaki uygulamalar esas alınmıştır. Bu bölümde öğretmenlere veriler yönergeler değerlerle ilişkilendirilerek karşılarına değer ifadeleri yazılmıştır. Ohio’da ise öğretmenlere rehber niteliğinde erken öğrenme standartları uygulama rehberi esas alınmıştır.Bu rehberde yine öğretmenlere verilen yönergeler değerlerle ilişkilendirilmiştir. Araştırma sonucunda Anadile saygı, Doğa ve Çevre bilinci , kurallara uyma, etkili dinleme, doğru ve güzel konuşma, Farklılıklara saygı gösterme,sanat , estetik değerleri koruma, Işbirliği , özgüven, kitap sevgisi ve sorumluluk alma ortak değerler olarak belirlenmiştir. Ortak değerlerin dışında Adalet, aidiyet ,aile olma ve ailenin değeri ,anlayışlı olma ,bağımsızlık ,bağlılık , ,bilgiye değer yerme ,bireysel ve toplumsal kültür mirasına değer verme ,birlik beraberlik, cesaret, çok kültürlülük, yardım etme, uyum ve bunların dışında da ve gibi bir çok değerin Ohio eğitim standartlarına yansıtıldığı görülmüştür .
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |