Bu araştırmanın amacı, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Yozgat ili Boğazlıyan İlçesinde öğrenim gören 45’i kız 43’ü erkek 88 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilere "Uzaktan eğitim........gibidir, çünkü.........." şeklinde açık uçlu sorudan oluşan bir metafor formu verilmiştir. Bu şekilde her bir öğrencinin uzaktan eğitime ilişkin bir metafor üretmesi beklenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabii tutularak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda 88 katılımcı 66 adet farklı metafor üretmiş ve öğrencilerin ortaya koyduğu gerekçeler göz önüne alınarak metaforlar 10 kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler esneklik, faydalılık, eğlence, iletişim, erişim sorunu, etkileşimsizlik, verimsizlik, yalnızlık, teknoloji bağımlılığı ve umutsuzluk şeklinde belirlenmiştir. Bu kategorilerden olumlu algıları yansıtan grupta 4 kategori ve toplam 45 metafor üretilmiş olup tüm metaforlar içinde %51’lik bir orana sahiptir. Olumsuz algıları yansıtan grupta 6 kategori ve 43 metafor üretilmiş olup tüm metaforlar içinde %49’luk bir orana sahiptir. Üretilen metaforlalar incelendiğinde katılımcıların en çok ürettikleri metaforların ev (f:8), okul (f:4), kitap (f:3), canlı (f:3), hapishane (f:2), hayat (f:2), yatılı okul (f:2) olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |