‘Aded ve ma‘dūd/temyiz Arapçada öğrenilmesi zorunlu önemli konulardan biridir ve konu,
erillik-dişilik, tekillik-çoğulluk gibi meselelerle ve farklı konularla
ilişkilidir. Zira ‘aded ve ma‘dud bazı
hallerde birbirine hareke ve cinsiyet açısından uyarken bazı durumlarda
birbirine tamamen aykırı olmakta, diğer bazı durumlarda da farklı kurallar geçerli
olmaktadır. Çünkü adedin temyizinin kendine has özellikleri vardır. Nitekim ‘aded
müfred veya cemi olabilmekte, ayrıca harekesi metnin içinde geçen sayıya göre
değişmektedir.
Bu makalede, Arapça temel kaynaklara bağlı
olarak aded ve onun temyizinin halleri detaylı biçimde ele alınmıştır. Bu
çerçevede, Kur’an metninde geçen sayılar tespit edilmiştir. Yapılan araştırmada
bütün sayıların ilahî kitapta yer almadığı anlaşılmış, var olanların da 30’u geçmediği
görülmüştür. Ayetlerde geçen sayıların farklı vesilelerle ve değişik amaçlarla
kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Submission Date | February 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
The open access statement