İbn Haldûn’un eğitim
felsefesinde temel olarak üç konu dikkat çeker. Birinci olarak, devlet işlerinin
en önemlisi eğitimdir, medeniyetle eğitim arasında yakın bir ilgi bağı
vardır ve medeniyetin yükselmesini sağlayan ilimler/sanatlar, ancak hadarî umranda
kökleşip serpilirler. İkincisi, bir ilimde uzmanlaşmak için onun ilkelerini,
kaidelerini, detaylarını ve problemlerini kavramak ve bilgiyi tekrar tekrar
işleyerek alışkanlığa dönüştürmek gerekir. Bu kurama göre el becerisinin
kazanılıp geliştirildiği marangozlukla, tartışma ve akıl yürütme temrinleriyle
düşünme becerisinin kazanıldığı felsefe eğitimi arasında yöntemsel bir fark bulunmaz.
Üçüncü olaraksa, anlama becerileri ve kapasiteleri farklı olan çocuklar için
eğitim konuları üç farklı genişlikte özetlenerek tekrar edilmelidir. Birinci
özet dar ve yüzeysel, ikinci özet bilgilendirici, üçüncü özetse derinlikli
olmalıdır. Özetlerin seviyesi arttıkça katılımcı öğrenci sayısı azalır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Mevcut Sayı |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | May 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 3 |
The open access statement