İbn Haldûn’un eğitim
felsefesinde temel olarak üç konu dikkat çeker. Birinci olarak, devlet işlerinin
en önemlisi eğitimdir, medeniyetle eğitim arasında yakın bir ilgi bağı
vardır ve medeniyetin yükselmesini sağlayan ilimler/sanatlar, ancak hadarî umranda
kökleşip serpilirler. İkincisi, bir ilimde uzmanlaşmak için onun ilkelerini,
kaidelerini, detaylarını ve problemlerini kavramak ve bilgiyi tekrar tekrar
işleyerek alışkanlığa dönüştürmek gerekir. Bu kurama göre el becerisinin
kazanılıp geliştirildiği marangozlukla, tartışma ve akıl yürütme temrinleriyle
düşünme becerisinin kazanıldığı felsefe eğitimi arasında yöntemsel bir fark bulunmaz.
Üçüncü olaraksa, anlama becerileri ve kapasiteleri farklı olan çocuklar için
eğitim konuları üç farklı genişlikte özetlenerek tekrar edilmelidir. Birinci
özet dar ve yüzeysel, ikinci özet bilgilendirici, üçüncü özetse derinlikli
olmalıdır. Özetlerin seviyesi arttıkça katılımcı öğrenci sayısı azalır.
Hadarî Eğitim İlim-Sanat Eğitimi Tekrar Metodu Çocuk Eğitimi Eğitimde Üç Özet Tekniği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
The open access statement