Teaching Practice
BibTex RIS Cite

An Example of an Activity for Teaching with STEM Circle of the Concepts of Mass and Weight

Year 2023, , 205 - 224, 26.06.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1181910

Abstract

The aim of this study is to present an activity for teaching the concepts of mass and weight in the unit of 'Force and Energy' with STEM Circle. The study was conducted with 27 seventh grade students studying at a public school in the Marmara region. During the activity, the class was divided into six groups. The activity was implemented during four lesson hours. In the activity, students designed models using the Tinkercad Web 2.0 tool and printed these models on a 3D printer. The groups filled out the STEM worksheets during the activity. In the analysis of the data obtained from the STEM worksheets, the "STEM Worksheet Evaluation Rubric" was used. It was determined that all the groups were effective in designing the model, but it was seen that the groups were mostly partially sufficient in solving the presented problem using the model they designed. One of the suggestions of this study is to carry out activities to increase students' problem-solving skills.

References

  • Aşık, G., Küçük, Z. D., Helvacı, B. & Çorlu, M. S. (2017). Bütünleşik öğretmenlik projesi: Öğretmen eğitimine sürdürülebilir bir yaklaşım. Turkish Journal of Education, 6(4), 200-215.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Ayvacı, H. Ş., Bebek, G.,& Durmuş, A. (2015). Fen bilimleri programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemi ve uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.

Kütle ve Ağırlık Kavramlarının STEM Çemgisi ile Öğretimine Yönelik Bir Etkinlik Örneği

Year 2023, , 205 - 224, 26.06.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1181910

Abstract

Bu çalışmanın amacı ‘Kuvvet ve Enerji’ ünitesinde yer alan kütle ve ağırlık kavramlarının STEM Çemgisi ile öğretimine yönelik bir etkinlik sunumudur. Çalışma Marmara bölgesindeki bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 27 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Etkinlik süresince sınıf altı gruba ayrılmıştır. Etkinlik dört ders saati süresince uygulanmıştır. Etkinlikte öğrenciler Tinkercad Web 2.0 aracını kullanarak modeller tasarlamış ve 3 boyutlu yazıcıda bu modelleri basmışlardır. Gruplar etkinlik süresince STEM çalışma yapraklarını doldurmuşlardır. STEM çalışma yapraklarından elde edilen verilerin analizinde ise “STEM Çalışma Yaprağı Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Çalışma yapraklarının analizinden elde edilen bulgularda bütün grupların model tasarladığı belirlenmiş ancak tasarladıkları modeli kullanarak sunulan problemi çözmede grupların çoğunlukla kısmen yeterli oldukları görülmüştür. Öğrencilerin model tasarlama ve bu modelleri kullanarak problem çözme becerilerini arttırmaya yönelik farklı çalışmalar da yapılabilir.

References

  • Aşık, G., Küçük, Z. D., Helvacı, B. & Çorlu, M. S. (2017). Bütünleşik öğretmenlik projesi: Öğretmen eğitimine sürdürülebilir bir yaklaşım. Turkish Journal of Education, 6(4), 200-215.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: İki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Ayvacı, H. Ş., Bebek, G.,& Durmuş, A. (2015). Fen bilimleri programı’ndaki modelleme kazanımlarının önemi ve uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 334-350.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Öğretim Uygulaması
Authors

Özge Şentürk Özkaya 0000-0003-3776-4621

Ayberk Bostan Sarıoğlan 0000-0002-2320-9427

Early Pub Date June 21, 2023
Publication Date June 26, 2023
Submission Date October 3, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Şentürk Özkaya, Ö., & Bostan Sarıoğlan, A. (2023). Kütle ve Ağırlık Kavramlarının STEM Çemgisi ile Öğretimine Yönelik Bir Etkinlik Örneği. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11(1), 205-224. https://doi.org/10.56423/fbod.1181910

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR