Bu araştırma, WebQuest destekli araştırma ve sorgulama yaklaşımının ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin fen akademik başarıları, eleştirel düşünme becerileri ve teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Çalışma, 2021-2022 öğretim yılında, Bursa ilindeki bir ortaokulda öğrenim gören 38 (Deney grubu = 19, Kontrol grubu = 19) 6. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, Vücudumuzdaki Sistemler ve Kuvvet ve hareket ünitesi akademik başarı testleri, eleştirel düşünme ölçekleri ve teknolojiye yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, grupların öntest-sontest farklarının analizi için bağımlı örneklem t-testi; gruplar arasındaki farkın analizi için ise bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, WebQuest destekli araştırma ve sorgulama yaklaşımının, deney grubu öğrencilerinin her iki ünitedeki fen akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve teknolojiye yönelik tutumlarına olan katkısının, programa dayalı öğretimin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinden daha fazla olduğunu göstermektedir. Fen bilimleri konularının öğretiminde WebQuest destekli uygulamalar kullanılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | June 25, 2022 |
Publication Date | June 29, 2022 |
Submission Date | March 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR