Bu çalışmanın amacı; biyoloji öğretmenlik alan bilgisi testinin BÖABT BiyolojiÖğretmenliği Programı kazanımları ile uygunluğunun belirlenmesine yönelik Biyolojiöğretmen adaylarının görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışmanın örneklemini, AtatürkÜniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ve Fen Fakültesinde öğrenim görmekteolan 137 biyoloji öğretmen adayı oluşturmaktadır. BÖABT sorularının BiyolojiÖğretmenliği Programı kazanımları ile uygunluğunu belirlemek amacıyla geliştirilen 25maddelik ölçek katılımcılara uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre,öğretmen adayları çoğunlukla BÖABT’ nde yer alan “alan eğitimi” sorularını çözmekiçin lisans eğitimi sırasında alınan eğitimin yeterli olmadığını ancak “alan bilgisi”sorularını çözmek için lisans eğitimi sırasında alınan eğitimin yeterli olduğunuvurgulamaktadırlar. BÖABT’ nde yer alan soruların eğitim fakültesi müfredatıylaörtüşmediği ve bu testi geçmek için mutlaka dershane desteği alınması gerektiğiöğretmen adayları tarafından ifade edilmiştir. Ayrıca hangi fakülteden mezun olacağıve sınıf düzeyi fark etmeksizin bayan ve erkek öğretmen adaylarının görüşleri genelanlamda benzerlik göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2015 |
Submission Date | December 22, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR