Bu çalışmada, bilimsel araştırma yöntemleri BAY dersi için öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik çeşitli bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen program içeriğinde değişken kavramının öğretimi ile ilgili yer alan özgün etkinlik örneklerinin tanıtılması amaçlanmıştır. BİLSEM’lerin önemli bir sorunu olan program ve materyal eksikliğini kurumda kurulan bir proje ekibi ile giderebilmek için faaliyetler yürütülmüştür. Proje ekibi var olan durumu belirleme faaliyetleri yürütüp ihtiyacın ne olduğunu ortaya çıkardıktan sonra örnekleri inceleyip bu doğrultuda bir BİLSEM program yapısı ortaya koymuştur. Ortaya konan yapıya uygun olarak farklı derslerde kazanımlar ve içerik geliştirilmiştir. Bu çalışmada BAY dersi içeriğinde yer alan değişken kavramına yönelik örnek etkinlikler tanıtılmıştır. 2011 yılında başlamış olan çalışmalarda ortaya konan ürünlerden biri olan BAY programı ilerleyen yıllarda yapılan uygulamalardan elde edilen dönütlere göre iyileştirmeler ve değişiklikler ile sürekli güncel tutulmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | April 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR