This research aims to get the effect of the flipped classroom method on the academic achievements of 10th grade students in the chemistry course "Acids, Bases and Salts" unit and to get the students' opinions about the flipped classroom method. The mixed method, in which quantitative and qualitative researches are used together, was preferred. In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group, and a written opinion form in its qualitative dimension were used. When the data collected after the application were examined, a significant difference was found between the posttest mean score of the control group X = 43.0769, SS = 16.27094 and the posttest mean score of the experimental group X = 58.4286, SS = 15.46069 [t 27 = -2.514, p = 0.019
Bu araştırma, ters yüz sınıf yönteminin 10. sınıf öğrencilerinin kimya dersi ‘’Asitler, Bazlar ve Tuzlar’’ ünitesindeki akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemi hakkındaki görüşlerini almayı amaçlamaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırmaların bir arada kullanıldığı karma yöntem tercih edilmiştir. Çalışmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise yazılı görüş formu kullanılmıştır. Uygulama sonrası toplanan veriler incelendiğinde bağımsız örneklem t testi sonuçlarına göre kontrol grubunun son test puanı ortalaması X=43.0769, SS=16.2794 ile, deney grubunun son test puanı ortalaması X=58.42886, SS=15.46069 arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir [t 27 = -2.514, p=0.019
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2021 |
Submission Date | October 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR