Research Article
BibTex RIS Cite

Denetmen Görev ve Sorumlukları; Kıbrıs Örneği

Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 271 - 279, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.942

Abstract

Denetim, yönetim süreçlerinden biridir ve bu sebepten eğitim yönetimi de eğitim denetiminden ayrı
düşünülmemektedir. İlgili kuruma, daha iyi duruma gelmesi için hizmet eden denetim, yönetimin bir alt
sistemi, kamu yönetimi içinde bir devlet görevi ve yönetici yeterlilikleri açısından bir uzmanlık alanı ve
sorumluluğudur. Araştırmanın amacı; Kıbrıs’ta bulunan iki toplumun eğitim denetmen görev
sorumluluklarında ki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, literatür gözden
geçirilerek çeşitli araştırmacıların ve kurumların denetmen kavramı, özellikle de ilköğretim
kurumlarında denetmenlerin görev ve sorumluluklarını ortaya çıkarma amaçlanmaktadır. Araştırma
literatür taramasına dayalı olup, iki toplumdaki yasa ve uygulamaları irdelemektedir. Araştırma
sonucunda iki toplum yasa ve uygulamalarında farklılıklar olduğu görülmektedir. Denetmen atama ve
yetki süreci belirgin farklıklar ortaya çıkmaktadır. 

References

  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. (5. baskı ). Ankara: Hatipoğlu
  • Başar, H. (2006).Türkiye’de eğitim denetimi. Hesapçıoğlu, M. ve Durmuş A. (Ed.), Türkiye’de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Can, N. (2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Denetim ve Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 161, 112-120
  • Cottrell, D., Kilminster, S., Jolly, B. & Grant, J. 2002. What is effective supervision and how does it happen? A critical incident study. Medical Education, 36(11), 1042-1049.
  • Dağlı, A. (2006). İlköğretim denetmenlerinin eğitim ve yaşam ile ilgili karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1-8.
  • Dinçer, Y. (2008). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Atamaya ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eurydice. (2007). Avrupa’daki eğitim sistemleri. Erişim tarihi:01.10.2017. URL : www.eurydice.org/ Eurybase/ Application frameset.asp?Country= SW&language=EN
  • Eurydice/Cedefob. (2003). Structuresofeducation, vocationaltrainingandadulteducationsystems in Europa, Cyprus 2004. Erişim tarihi: 01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/Eurydice/ ByCountryResults?countryCode=AT&regionCode=null.
  • Eurydice/Eurybase. (2002). Theinformationdatabase on educationsystems Europe. Erişim tarihi: :01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/ Eurydice/ DB_ Eurybase_Home
  • Günay, E. (2004). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme, Yetiştirme ve Atamaya İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, Y., ve Balyer, A. (2012). Türkiye’de ve bazı Avrupa ülkelerinde müfettişlerin yetiştirilme süreci ve karşılaşılan sorunlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 84-95.
  • Jahanian, R. & Ebrahimi, M. (2013). Principles for educational supervision and guidance, Journal of Sociological Research, 4(2), 380-390.
  • Karakuş, M. Ve Yasan, T. (2013). Denetmen ve öğretmen algılarına göre il eğitim denetmenlerinin yeterlilikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,1-9.
  • Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları Kuzey Kıbrıs Milli eğitim denetleme, değerlendirme ve yönlendirme kurulu yasası. (2006). Kuzey Kıbrıs Resmi Gazete, 76, 2 Mayıs 2006.
  • Sergiovanni, T.J. ve Starrat, R.J. (2002). Supervision: A Redefinion (Seventh Ed.), New York: McGrawHillHigherEducation.
  • Taymaz, H. (2011). Eğitim sisteminde teftiş, kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Terzi, A. R. (1996). İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları (Ankara İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, İ., & Koçak, Ş. (1994). Eğitim Denetiminde İlköğretim Müfettişleri Yetiştirilme ve Sorunları. Yayınlanmamış araştırma, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
Year 2019, Volume: 25 Issue: 97, 271 - 279, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.942

Abstract

References

  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. (5. baskı ). Ankara: Hatipoğlu
  • Başar, H. (2006).Türkiye’de eğitim denetimi. Hesapçıoğlu, M. ve Durmuş A. (Ed.), Türkiye’de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Can, N. (2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Denetim ve Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 161, 112-120
  • Cottrell, D., Kilminster, S., Jolly, B. & Grant, J. 2002. What is effective supervision and how does it happen? A critical incident study. Medical Education, 36(11), 1042-1049.
  • Dağlı, A. (2006). İlköğretim denetmenlerinin eğitim ve yaşam ile ilgili karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1-8.
  • Dinçer, Y. (2008). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Atamaya ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eurydice. (2007). Avrupa’daki eğitim sistemleri. Erişim tarihi:01.10.2017. URL : www.eurydice.org/ Eurybase/ Application frameset.asp?Country= SW&language=EN
  • Eurydice/Cedefob. (2003). Structuresofeducation, vocationaltrainingandadulteducationsystems in Europa, Cyprus 2004. Erişim tarihi: 01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/Eurydice/ ByCountryResults?countryCode=AT&regionCode=null.
  • Eurydice/Eurybase. (2002). Theinformationdatabase on educationsystems Europe. Erişim tarihi: :01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/ Eurydice/ DB_ Eurybase_Home
  • Günay, E. (2004). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme, Yetiştirme ve Atamaya İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, Y., ve Balyer, A. (2012). Türkiye’de ve bazı Avrupa ülkelerinde müfettişlerin yetiştirilme süreci ve karşılaşılan sorunlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 84-95.
  • Jahanian, R. & Ebrahimi, M. (2013). Principles for educational supervision and guidance, Journal of Sociological Research, 4(2), 380-390.
  • Karakuş, M. Ve Yasan, T. (2013). Denetmen ve öğretmen algılarına göre il eğitim denetmenlerinin yeterlilikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,1-9.
  • Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları Kuzey Kıbrıs Milli eğitim denetleme, değerlendirme ve yönlendirme kurulu yasası. (2006). Kuzey Kıbrıs Resmi Gazete, 76, 2 Mayıs 2006.
  • Sergiovanni, T.J. ve Starrat, R.J. (2002). Supervision: A Redefinion (Seventh Ed.), New York: McGrawHillHigherEducation.
  • Taymaz, H. (2011). Eğitim sisteminde teftiş, kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Terzi, A. R. (1996). İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları (Ankara İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, İ., & Koçak, Ş. (1994). Eğitim Denetiminde İlköğretim Müfettişleri Yetiştirilme ve Sorunları. Yayınlanmamış araştırma, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Folklore
Journal Section Articles
Authors

Osman Vaiz This is me

Nesrin Bahçelerli This is me

Akış Yeşilada This is me

Publication Date September 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 25 Issue: 97

Cite

APA Vaiz, O., Bahçelerli, N., & Yeşilada, A. (2019). Denetmen Görev ve Sorumlukları; Kıbrıs Örneği. Folklor/Edebiyat, 25(97), 271-279. https://doi.org/10.22559/folklor.942

Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.

Field EdItors

Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)