Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Denetmen Görev ve Sorumlukları; Kıbrıs Örneği

Yıl 2019, Cilt: 25 Sayı: 97, 271 - 279, 20.09.2019
https://doi.org/10.22559/folklor.942

Öz

Denetim, yönetim süreçlerinden biridir ve bu sebepten eğitim yönetimi de eğitim denetiminden ayrı
düşünülmemektedir. İlgili kuruma, daha iyi duruma gelmesi için hizmet eden denetim, yönetimin bir alt
sistemi, kamu yönetimi içinde bir devlet görevi ve yönetici yeterlilikleri açısından bir uzmanlık alanı ve
sorumluluğudur. Araştırmanın amacı; Kıbrıs’ta bulunan iki toplumun eğitim denetmen görev
sorumluluklarında ki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, literatür gözden
geçirilerek çeşitli araştırmacıların ve kurumların denetmen kavramı, özellikle de ilköğretim
kurumlarında denetmenlerin görev ve sorumluluklarını ortaya çıkarma amaçlanmaktadır. Araştırma
literatür taramasına dayalı olup, iki toplumdaki yasa ve uygulamaları irdelemektedir. Araştırma
sonucunda iki toplum yasa ve uygulamalarında farklılıklar olduğu görülmektedir. Denetmen atama ve
yetki süreci belirgin farklıklar ortaya çıkmaktadır. 

Kaynakça

  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. (5. baskı ). Ankara: Hatipoğlu
  • Başar, H. (2006).Türkiye’de eğitim denetimi. Hesapçıoğlu, M. ve Durmuş A. (Ed.), Türkiye’de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Can, N. (2004). İlköğretim Öğretmenlerinin Denetim ve Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 161, 112-120
  • Cottrell, D., Kilminster, S., Jolly, B. & Grant, J. 2002. What is effective supervision and how does it happen? A critical incident study. Medical Education, 36(11), 1042-1049.
  • Dağlı, A. (2006). İlköğretim denetmenlerinin eğitim ve yaşam ile ilgili karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 1-8.
  • Dinçer, Y. (2008). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Atamaya ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eurydice. (2007). Avrupa’daki eğitim sistemleri. Erişim tarihi:01.10.2017. URL : www.eurydice.org/ Eurybase/ Application frameset.asp?Country= SW&language=EN
  • Eurydice/Cedefob. (2003). Structuresofeducation, vocationaltrainingandadulteducationsystems in Europa, Cyprus 2004. Erişim tarihi: 01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/Eurydice/ ByCountryResults?countryCode=AT&regionCode=null.
  • Eurydice/Eurybase. (2002). Theinformationdatabase on educationsystems Europe. Erişim tarihi: :01.10.2017. http://www.Eurydice.org/ portal/page/portal/ Eurydice/ DB_ Eurybase_Home
  • Günay, E. (2004). Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme, Yetiştirme ve Atamaya İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, Y., ve Balyer, A. (2012). Türkiye’de ve bazı Avrupa ülkelerinde müfettişlerin yetiştirilme süreci ve karşılaşılan sorunlar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 84-95.
  • Jahanian, R. & Ebrahimi, M. (2013). Principles for educational supervision and guidance, Journal of Sociological Research, 4(2), 380-390.
  • Karakuş, M. Ve Yasan, T. (2013). Denetmen ve öğretmen algılarına göre il eğitim denetmenlerinin yeterlilikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21,1-9.
  • Karasar, N. (2007) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel yayınları Kuzey Kıbrıs Milli eğitim denetleme, değerlendirme ve yönlendirme kurulu yasası. (2006). Kuzey Kıbrıs Resmi Gazete, 76, 2 Mayıs 2006.
  • Sergiovanni, T.J. ve Starrat, R.J. (2002). Supervision: A Redefinion (Seventh Ed.), New York: McGrawHillHigherEducation.
  • Taymaz, H. (2011). Eğitim sisteminde teftiş, kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Terzi, A. R. (1996). İlköğretim müfettişlerinin teftiş sorunları (Ankara İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, İ., & Koçak, Ş. (1994). Eğitim Denetiminde İlköğretim Müfettişleri Yetiştirilme ve Sorunları. Yayınlanmamış araştırma, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Halk Bilimi
Bölüm Derleme Makaleleri -Compilation Articles
Yazarlar

Osman Vaiz Bu kişi benim

Nesrin Bahçelerli Bu kişi benim

Akış Yeşilada Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 97

Kaynak Göster

APA Vaiz, O., Bahçelerli, N., & Yeşilada, A. (2019). Denetmen Görev ve Sorumlukları; Kıbrıs Örneği. Folklor/Edebiyat, 25(97), 271-279. https://doi.org/10.22559/folklor.942

Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizce’dir, ayrıca Türkçe de olsa tüm basılan makalelerin başlık, öz ve anahtar sözcükleri İngilizce olarak da makalede bulunur. Hakemlerden onay almış Türkçe makaleler için 750-1000 sözcükten oluşan genişletilmiş özet (extended summary) gereklidir. Elektronik çeviriler kabul edilmez.
Dergi TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ ile diğer pek çok dizin tarafından taranmaktadır. Scimagoe quartile değeri: Q2 'dir:

TR DIZIN 2020 Etik Kriterleri kapsamında, dergimize 2020 yılından itibaren etik kurul izni gerektiren çalışmalar için makalenin yöntem bölümünde ilgili Etik Kurul Onayı ile ilgili bilgilere (kurul-tarih-sayı) yer verilmesi gerekecektir. Bu nedenle dergimize makale gönderecek olan yazarlarımızın ilgili kriteri göz önünde bulundurarak makalelerini düzenlemeleri önemle rica olunur.

Alan Editörleri/ Field Editörs

Halkbilimi/Folklore
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik (JohannWolfgang-Goethe İniversitet-birkalan-gedik@m.uni-frankfurt.de)
Prof.Dr. Ali Yakıcı (Gazi Üniversitesi-yakici@gazi.edu.tr)
Prof.Dr. Aynur Koçak (Yıldız Teknik Üniversitesi-nurkocak@yildiz.edu.tr)
Prof.Dr. Işıl Altun ( (Regensburg Üniversitesi/Kocaeli Üniversitesi-İsil.Altun@zsk.uni-regensburg.de)
Edebiyat/Literature
Prof.Dr. Abdullah Uçman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi -emekli-29 MayısÜniversitesi-abdullahucman@29mayis.edu.tr
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz (Ardahan Üniversitesi-emekli-Kafkasya Üniversiteler Birliği -KÜNİB-r_korkmaz@hotmail.com)
Prof.Dr. Emel Kefeli (Marmara Üniversitesi-emekli-İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi-ayseemelkefeli @gmail.com)
Antropoloji/Anthropology
Prof.Dr. Hanife Aliefendioğlu (Doğu Akdeniz Üniversitesi-hanife.aliefendioglu@emu.edu.tr)
Prof. Dr. Şebnem Pala Güzel (Başkent Üniversitesi-sebnempa@baskent.edu.tr)
Prof.Dr. Derya Atamtürk Duyar (İstanbul Üniversitesi-datamturk@istanbul.edu.tr)
Prof.Dr. Meryem Bulut (Ankara Üniversitesi-meryem.bulut@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Language-Linguistics
Prof.Dr. Nurettin Demir (Hacettepe Üniversitesi-demir@hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Aysu Erden (Maltepe Üniversitesi-aysuerden777@gmail.com)
Prof.Dr. Sema Aslan Demir (Hacettepe Üniversitesi-semaaslan@hacettepe.edu.tr)