Öğretmen adayları özel gereksinimli öğrenciler için öğretimsel düzenlemelerin öğretmenler tarafından nasıl
yapıldığını gözlemler, kendi mevcut bilgileri ile eşleştirir ve yapılan uygulamalar hakkında fikir sahibi olur.
Özel eğitim kurumlarında öğretmenlerin öğrencilerle yaptığı uygulamalarda farklılıklar olduğu
gözlemlenmektedir. Bu öğretmen adaylarının eksik bilgilerle öğretmen yetişmesine yol açabilmektedir. Bu
bağlamda öğretmen adaylarının nitelikli bir öğretmen olarak yetiştirilmesi için kurumlarda yapılan
öğretimsel düzenlemelere ilişkin görüşlerinin ortaya konulması gerekmektedir. Bu çalışmada öğretmen
adaylarının kurumlardaki öğretmenlerin yaptıkları öğretimsel düzenlemelere ilişkin görüşlerinin alınması
amaçlanmıştır. Bu çalışma, durum çalışması modelinde nitel araştırmadır. Araştırmada KKTC Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı üç özel eğitim kurumunda aday öğretmen olarak yürütmekte olan amaçlı örneklem
yöntemiyle seçilmiş sekiz öğretmen adayı ile görüşme yapılmıştır. Çalışmada veriler niteliksel veri toplama
yöntemlerinden yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi ile
analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının; (a) bireyselleştirilmiş eğitim programı, (b)
bireyselleştirilmiş öğretim planı, (c) materyal kullanımı, (d) öğretim ortamı, (e) değerlendirme süreci, (f)
yetersizlik grupları, (g) disiplinlerarası uygulamalar, (h) öğretim stratejileri, (ı) öğretim sürecinde kullanılan
süre ile ilgili konularda yapılan düzenlemelere ilişkin farklı görüş belirttiğini göstermiştir. Araştırma
sonuçlarına dayanarak öğretmenlik uygulamalarında öğretmen adayının teorik bilgilerini uygulama
ortamına dökebileceği uygulama alanlarının oluşturulması, öğretmenlik uygulaması derslerinin niteliğinin
artırılması için kurumdaki öğretmenlerle öğretmen adaylarının işbirliği içinde çalışması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)