Araştırmada, öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışlarının farklı değişkenlere göre
incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının akademik erteleme durumları ile ilgili etkenlerin
belirlenmesi, onların bu sorunlarını daha iyi tanımalarına ve çözüm önerileri üretmeleri konusunda
yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.
Araştırmanın evrenini, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Örneklemini ise 2017-2018 eğitim öğretim yılında söz konusu fakültede öğrenim gören
Fen Bilgisi, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Sınıf öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören 263
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışlarını belirlemek
amacı ile “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ise frekans,
ortalama ve standart sapma değerleri ile tek yönlü ANOVA analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda, öğretmen adaylarının akademik erteleme puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu, fen bilgisi
öğretmen adayları ile sosyal bilgiler öğretmen adayları arasında anlamlı düzeyde fark olduğu benzer
şekilde öğretmen adaylarının cinsiyete göre akademik erteleme puanları arasında da anlamlı bir fark
olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının başarı puanları ve ikamet ettikleri yer (Ailesinin yanı, yurt
veya pansiyon, ev) ile akademik erteleme puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı yönünde sonuçlara
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Folklore |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 97 |
Journal website: https://folkloredebiyat.org
The journal’s publication languages are both English and Turkish. Also despite articles in Turkish, the title, abstract, and keywords are also in English. Turkish articles approved by the reviewers are required to submit an extended summary (750-1000 words) in English.
The journal is indexed by TR-Dizin, Web of Science (ESCI), DOAJ, and many other indexes and datebases.
Within the scope of TR DIZIN 2020 Ethical Criteria and as of the year 2020, studies requiring ethics committee approval must indicate Ethics Committee Approval details (committe-date-issue) in the article’s methods section. With this in mind, we request from our author candidates to edit their article accordingly before sending it to the journal.
Field EdItors
Folklore:
Prof.Dr. Hande Birkalan-Gedik
(Frankfurt University- birkalan-gedik@em.uni.frankfurt.de)
Prof. Dr. Arzu Öztürkmen
(Bosphorus University- ozturkme@boun.edu.tr)
Edebiyat-Literature
Prof. Dr. G. Gonca Gökalp Alpaslan (Hacettepe University - ggonca@
hacettepe.edu.tr)
Prof. Dr. Ramazan Korkmaz
(President, Caucasus University Association- r_korkmaz@hotmail.com)
Antropoloji-Anthropology
Prof. Dr. Akile Gürsoy
(Beykent University - gursoyakile@gmail.com)
Prof.Dr. Serpil Aygün Cengiz
(Ankara University - serpilayguncengiz@gmail.com)
Dil-Dilbilim/Linguistics
Prof.Dr. Aysu Erden
(Maltepe University - aysuerden777@gmail.com)
Prof. Dr. V. Doğan Günay
(Dokuz Eylul University- dogan.gunay@deu.edu.tr)