Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAÇAĞ FELSEFESİNDE AHLAKİ BİR PROBLEM OLARAK "DÜNYA-ALGISI"

Year 2010, Issue: 52, 126 - 149, 15.12.2010

Abstract

Ortaçağ felsefesi modern dönemlerde hala tartışılmaya devam etmektedir. Rasyonalistler ortaçağları, bilim, sanat ve felsefe bakımında karanlık çağlar olarak kabul etmekte ve insanın kendisi ve dünya hakkında tasarrufta bulunma hakkının olmadığını söylemektedirler. Buna karşılık, bazıları da aydınlanmanın getirmiş olduğu ve insanın, bilimsel ve düşünsel bakımdan ilerlemesini sağlayan değerlerin ilk kökenlerinin ortaçağlarda olduğunu savunmuşlardır. Bu çalışmada ortaçağ İslam ve Hıristiyanlık felsefesinde dünya algısı ve bu algının ahlaki boyutları ele alınacaktır. El-Kindi, Farabi, İbn-i Sina, Gazali ve İbn Miskeveyh gibi MÜslüman filozoflarlar, Aziz Augustine, Thomas Aquinas gibi Hıristiyan felsefesinin temsilcileri ortaçağlardaki dünya algısının oluşmasında etkili olan filozofların görüşleri bu bağlamda tartışılacaktır.

References

  • Adamson, Peter. El-Kindi, Oxford University Press, 2007.
  • Andersoni Michael. Medieval Culture in Europe, M. et A. Livres Paris, 1938.
  • Auqinas, St. Thomas. Summa Teologiae, I (Mc Graw Hill Book Company, New York, 1976).

THE WORLD-APPREHENSION AS AN ETHİCAL PROBLEM AT THE MEDİEVAL PHİLOSOPHY

Year 2010, Issue: 52, 126 - 149, 15.12.2010

Abstract

THE WORLD-APPREHENSION AS AN ETHİCAL PROBLEM AT THE MEDİEVAL PHİLOSOPHY.

References

  • Adamson, Peter. El-Kindi, Oxford University Press, 2007.
  • Andersoni Michael. Medieval Culture in Europe, M. et A. Livres Paris, 1938.
  • Auqinas, St. Thomas. Summa Teologiae, I (Mc Graw Hill Book Company, New York, 1976).
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Research Articles
Authors

Şamil Öçal This is me

Publication Date December 15, 2010
Submission Date September 17, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 52

Cite

APA Öçal, Ş. (2010). ORTAÇAĞ FELSEFESİNDE AHLAKİ BİR PROBLEM OLARAK "DÜNYA-ALGISI". Felsefe Dünyası(52), 126-149.