Dil ve düşünme arasında yakın bir bağ bulunmaktadır. Bu bağın temel unsurlarından birisi kelime ve kavramlardır. Dolayısıyla bunlar üzerine düşünerek sıkı tanımlar yapmak doğru düşünebilmek için oldukça önemlidir. Bu çalışmada da Türkçe anlamları göz önüne alındığında çok ciddi felsefi açılımlar sağladığını söyleyebileceğimiz 'eğlenmek' kelimesi ele alınacaktır. Bu amaçla önce kelimenin hem günlük dildeki hem de 13. yüzyıla kadar geri giden dönemdeki kullanımları edebi eserler üzerinden ortaya konacaktır. Buna bağlı olarak 'eğlenmenin' 'durmak' ve 'hoşça vakit geçirmek' şeklindeki iki anlamı arasındaki bağlantının mahiyeti sergilenecektir. Ardından, bu kelimenin kültür endüstrisi ve çağımız tüketim toplumunu anlayıp eleştirmek açısından ne kadar işlevsel olabileceği temellendirilmeye çalışılacaktır. Son olarak da 'eğlenmek' kelimesinin işaret ettiği anlamlar üzerinden bu hususlarla ilgili bazı tespitler ve öneriler yapılacaktır.
Eğlenmek Dil Kültür Endüstrisi Tüketim Toplumu Adorno Akış Değişim
Eğlenmek(Having Fun/ To Rollick/To Stop/To Rest) Language Cultural İndustry Consumerist Society Adorno Flow Alteration
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | May 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 66 |
Philosophy World is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.