In the First Meditation, Descartes puts forward three increasingly radical skeptical arguments.
These skeptical arguments not only serve to find a secure and stable foundation
upon which knowledge can be built, but also liberate the mind from prejudices and the
senses. This paper shall consider two of Descartes’ skeptical arguments, namely, the dream
argument and the evil demon argument. These arguments present radical skeptical
scenarios that are subjectively indistinguishable from the real world, but in which one’s
beliefs are false. The paper aims to clarify the structure and scope of these two skeptical
arguments.
Descartes, İlk Meditasyon’da, giderek radikalleşen şüpheci deliller öne sürer. Bu septik
argümanlar bilginin üzerine inşa edilebileceği sağlam ve kalıcı bir temel bulmayı amaçlayarak,
bilginin varlığı için tehdit oluşturabilecek tüm hata durumlarını elimine etmeye
çalışır. Bu çalışma, Descartes’in rüya argümanı ve kötü cin argümanlarını ele alacaktır. Bu
argümanlar, gerçek dünyadan sübjektif olarak ayırt edilemez olan ancak süjenin inançlarının
yanlış da olabileceği radikal şüpheci senaryolar ortaya koyarlar. Bu makale, bu iki
şüpheci argümanın yapısını ve kapsamını açıklığa kavuşturmayı amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Submission Date | March 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 67 |
Philosophy World is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.