Research Article
BibTex RIS Cite

İl,.AHiYAT FAKÜLTESi ÖGRENCiLERiNiN ARAPÇA ÖGRENMEDEKi MOTiVASYON DÜZEYLERi (Fırat Ün. ilahiyat Fak. Örneği)

Year 2005, Volume: 10 Issue: 1, - , 30.06.2005

Abstract

In Turkey tlıere are so me dijfıculties of Arabic teac/ı ing, both for students
and instnıctors. The lack of motivation in Arabic teaching, as it was the case in every
subject, is one of the main problems. In this ar/icle, the reasons of the lack of
motivation together ıvith other teaming dijfıculties, is assessed by using
questionnaires. Based on the results of the questiomıaires, some obsen,ations and
remedies are put fonvard.

References

  • ARlK, i. A., ı'vfotivasyon ve H eyecana Giriş, İstanbul, ı 996.
  • BAŞAR, H., Eğitim Denetçisi, Ankara, 1998.
  • BRAHAM, J.B., Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak (Çev: Ali Tekcan), istanbul, 1998.
  • BURSALIOÖLU, Z., Okul Yönetiminde Yeniyapı ve Davramş, Ankara, ı994.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. S., Progranı Geliştirme "Kaynak Metinler", Konya, 1997.
  • CÜCELOÖLU, D .. İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul, 1994.
  • DULL, W. L., Supen,ision: School Leadership Handbook, Ohio, ı 98 ı.
  • EROÖLU, F., Tiirk Kültüründe Motivasyon, İşletme Dergisi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum,Cilt: 5 Sayı:3-4, 1983.
  • ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş, İstanbul, ı 998.
  • GENÇ, N., Amaç!afiı Göre Yönetim ve Motivasyon, İşletme Dergisi, Atatürk Üniversitesi,Erzurum, Cilt: 7.Sayı: 1:02, 1987.
  • GÜRSEL, M., Okii!Yönetinıi, f<:.onya, ı 997.
  • MEHMET ZİHNİ EFENDi, el-Muntahab ve '1-Muktazab fi ka vii 'idi's-sarfve'n-nalıv, İstanbul,1991.
  • KOÇAK, Ş., CEBECİ, Z., YENiLM EZ, E., "Tanı Öğrenme" Stratejisinin Bilgisayar DestekliUygulanması Üzerine Bir Çalışma I, Çukurova Ün. ilahiyat Fak. Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1,Ocak-Haziran 2003.
  • PETERS, J. T., & Waterman R. H., Yönetme ve Yükseltme Sanatı (Çev: Selami SARGUT),Kasım. 1995.
  • SÜREKLi, D., TEVRUZ, S., Davramş Diizelrmede Giidii Teorilerinin Katkısı, Endüstri veÖrgüt Psikolojisi, Ankara, 1997.
  • TEKiN, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara, 1987.
  • TÖREMEN, F., Yönetimsel Motivasyon: Okul Yöneticisinin Kritik Ro/ii, Eğitim ve Bilim,2000, Cilt:25, Sayı: 116.
  • YÜKSEL, Ö., İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, 1998.
Year 2005, Volume: 10 Issue: 1, - , 30.06.2005

Abstract

References

  • ARlK, i. A., ı'vfotivasyon ve H eyecana Giriş, İstanbul, ı 996.
  • BAŞAR, H., Eğitim Denetçisi, Ankara, 1998.
  • BRAHAM, J.B., Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak (Çev: Ali Tekcan), istanbul, 1998.
  • BURSALIOÖLU, Z., Okul Yönetiminde Yeniyapı ve Davramş, Ankara, ı994.
  • BÜYÜKKARAGÖZ, S. S., Progranı Geliştirme "Kaynak Metinler", Konya, 1997.
  • CÜCELOÖLU, D .. İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul, 1994.
  • DULL, W. L., Supen,ision: School Leadership Handbook, Ohio, ı 98 ı.
  • EROÖLU, F., Tiirk Kültüründe Motivasyon, İşletme Dergisi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum,Cilt: 5 Sayı:3-4, 1983.
  • ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş, İstanbul, ı 998.
  • GENÇ, N., Amaç!afiı Göre Yönetim ve Motivasyon, İşletme Dergisi, Atatürk Üniversitesi,Erzurum, Cilt: 7.Sayı: 1:02, 1987.
  • GÜRSEL, M., Okii!Yönetinıi, f<:.onya, ı 997.
  • MEHMET ZİHNİ EFENDi, el-Muntahab ve '1-Muktazab fi ka vii 'idi's-sarfve'n-nalıv, İstanbul,1991.
  • KOÇAK, Ş., CEBECİ, Z., YENiLM EZ, E., "Tanı Öğrenme" Stratejisinin Bilgisayar DestekliUygulanması Üzerine Bir Çalışma I, Çukurova Ün. ilahiyat Fak. Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1,Ocak-Haziran 2003.
  • PETERS, J. T., & Waterman R. H., Yönetme ve Yükseltme Sanatı (Çev: Selami SARGUT),Kasım. 1995.
  • SÜREKLi, D., TEVRUZ, S., Davramş Diizelrmede Giidii Teorilerinin Katkısı, Endüstri veÖrgüt Psikolojisi, Ankara, 1997.
  • TEKiN, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara, 1987.
  • TÖREMEN, F., Yönetimsel Motivasyon: Okul Yöneticisinin Kritik Ro/ii, Eğitim ve Bilim,2000, Cilt:25, Sayı: 116.
  • YÜKSEL, Ö., İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara, 1998.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Tahsin Deliçay This is me

Publication Date June 30, 2005
Submission Date March 4, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 10 Issue: 1

Cite

ISNAD Deliçay, Tahsin. “İl,.AHiYAT FAKÜLTESi ÖGRENCiLERiNiN ARAPÇA ÖGRENMEDEKi MOTiVASYON DÜZEYLERi (Fırat Ün. Ilahiyat Fak. Örneği)”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/1 (June 2005).

Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).