Research Article
BibTex RIS Cite

ÖGRENCi AiLELERiNiN SOSYO-EKONOMiK DÜZEYLERiNiN iLKÖGRETiM DiN KÜL TÜRÜ VE AHLAK BiLGiSi DERSiNDEKi BAŞARILARINA ETKisr

Year 2007, Volume: 12 Issue: 2, 0 - 0, 30.12.2007

Abstract

Bu araştırma, öğrenci ailelerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi'ndeki başarı düzeylerine
etkisini belirlemek amacıyla, Ankara ili merkez ilçelerdeki, üst, orta ve alt
sosyo-ekonomik düzeyi temsilen seçilen Çankaya İlköğretim Okulu, Talia
Yaşak Bakdur ilköğretim Okulu ve Harndi Bulgurlu İlköğretim Okulu'nun 6.
ve 7. sınıflarında öğrenim gören 536 öğrenciden oluşan ömeklem grubu
üzerinde gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya göre,
öğrencilerin başarı düzeyleri ile ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyleri arasında
anlamlı bir farklılaşma vardır.

References

  • Ahmann, J. S. ve Glock, M.D., Evaluating Pupil Growth, Principles of Tests and Measurements, Fourth Edition, Allyn and Bacon, InC. , Bostan, 1971.
  • Ali Durmuş, Özçelik, Test Hazırlama Klavuzu, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1989.
  • Armaner, Neda ve A. Ökmen, Zeki, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodik Bilgiler, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1960.
  • Arseven, Ali, Alan Araştırma Yöntemi, İlkeler, Teknikler,. Örnekler, Gündüz Eğitim ve Yayınları, İkinci Baskı, Ankara, 2001.
  • Atalay, Talip, İlköğretim ve Liselerde Dindarlık Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Diyarbakır Örneği), Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları: 25, İstanbul, 2005.
  • Ayhan, Halis v.d., Din ve Ahlak Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Dem Yaymları İstanbul, 2004.
  • Bademci, Vahit, Hedejin Davranışlara Çevrilmesi Davranışlardan Seçme/i Test Maddeleri Yazılması, Gazi Kitabevi, 3. Baskı, Ankara, 1999.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İ/keler, 5. Baskı, PegemA Yaymları, Ankara, 2005.
  • Bayyiğit, Mehmet, Üniversite Gençliğinin Dini İnanç, Tutımı ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Bursa, 1987.
  • Berber, Şakir, Sosyo-Ekonomik Faktörlerin ve Ana-Baba Tutımı/arının Okul Başarısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yay·mlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 1990.
  • Bilgin, Beyza, Eğitim Bilimi ve Din. Eğitimi, Emel Matbaa cı lık, Ankara, 1980.
  • Cohen, L, Manion, L. ve Morrison, K., A Guide to Teaching Practice, Fourth Edi tion, Routledge, London and New York, 1998.
  • Coşkun, Leyla, Yatılı, Taşımalı ve Normal Eğitim Yapılan İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Akademik Başarı, Okula İlişkin Tutum, Algı/anan Sosyal Destek ve Davranış-Uyum Sonm/arı Arasındaki İlişkiler, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, ( Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ), Ankara, 2004.
  • Çağlar, Doğan, Başarının Ölçülmesi ve Değerlendirme, Uludağ Üniversitesi Yayınları: 8, Bursa, 1983.
  • Demirci, Cavide, "İlköğretimde Başarı Testi Geliştirmeye Bir Örnek", Cumhuriyetin 75. Yılmda İlköğretim, I. Ulusal Senıpozyumu, 27-28 Kasını Ankara, Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları: 1, Ankara, 1998. ss. 255-259.
Year 2007, Volume: 12 Issue: 2, 0 - 0, 30.12.2007

Abstract

References

  • Ahmann, J. S. ve Glock, M.D., Evaluating Pupil Growth, Principles of Tests and Measurements, Fourth Edition, Allyn and Bacon, InC. , Bostan, 1971.
  • Ali Durmuş, Özçelik, Test Hazırlama Klavuzu, ÖSYM Yayınları, Ankara, 1989.
  • Armaner, Neda ve A. Ökmen, Zeki, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodik Bilgiler, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1960.
  • Arseven, Ali, Alan Araştırma Yöntemi, İlkeler, Teknikler,. Örnekler, Gündüz Eğitim ve Yayınları, İkinci Baskı, Ankara, 2001.
  • Atalay, Talip, İlköğretim ve Liselerde Dindarlık Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Diyarbakır Örneği), Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları: 25, İstanbul, 2005.
  • Ayhan, Halis v.d., Din ve Ahlak Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Dem Yaymları İstanbul, 2004.
  • Bademci, Vahit, Hedejin Davranışlara Çevrilmesi Davranışlardan Seçme/i Test Maddeleri Yazılması, Gazi Kitabevi, 3. Baskı, Ankara, 1999.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İ/keler, 5. Baskı, PegemA Yaymları, Ankara, 2005.
  • Bayyiğit, Mehmet, Üniversite Gençliğinin Dini İnanç, Tutımı ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Bursa, 1987.
  • Berber, Şakir, Sosyo-Ekonomik Faktörlerin ve Ana-Baba Tutımı/arının Okul Başarısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yay·mlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, 1990.
  • Bilgin, Beyza, Eğitim Bilimi ve Din. Eğitimi, Emel Matbaa cı lık, Ankara, 1980.
  • Cohen, L, Manion, L. ve Morrison, K., A Guide to Teaching Practice, Fourth Edi tion, Routledge, London and New York, 1998.
  • Coşkun, Leyla, Yatılı, Taşımalı ve Normal Eğitim Yapılan İlköğretim Okulu Öğrencilerinde Akademik Başarı, Okula İlişkin Tutum, Algı/anan Sosyal Destek ve Davranış-Uyum Sonm/arı Arasındaki İlişkiler, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, ( Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ), Ankara, 2004.
  • Çağlar, Doğan, Başarının Ölçülmesi ve Değerlendirme, Uludağ Üniversitesi Yayınları: 8, Bursa, 1983.
  • Demirci, Cavide, "İlköğretimde Başarı Testi Geliştirmeye Bir Örnek", Cumhuriyetin 75. Yılmda İlköğretim, I. Ulusal Senıpozyumu, 27-28 Kasını Ankara, Hüseyin Hüsnü Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları: 1, Ankara, 1998. ss. 255-259.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

İsmail Arıcı This is me

Publication Date December 30, 2007
Submission Date March 4, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 12 Issue: 2

Cite

ISNAD Arıcı, İsmail. “ÖGRENCi AiLELERiNiN SOSYO-EKONOMiK DÜZEYLERiNiN iLKÖGRETiM DiN KÜL TÜRÜ VE AHLAK BiLGiSi DERSiNDEKi BAŞARILARINA ETKisr”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 12/2 (December 2007).

Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).