Bu araştırma, öğrenci ailelerinin sosyo-ekonomik düzeylerinin
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi'ndeki başarı düzeylerine
etkisini belirlemek amacıyla, Ankara ili merkez ilçelerdeki, üst, orta ve alt
sosyo-ekonomik düzeyi temsilen seçilen Çankaya İlköğretim Okulu, Talia
Yaşak Bakdur ilköğretim Okulu ve Harndi Bulgurlu İlköğretim Okulu'nun 6.
ve 7. sınıflarında öğrenim gören 536 öğrenciden oluşan ömeklem grubu
üzerinde gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya göre,
öğrencilerin başarı düzeyleri ile ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyleri arasında
anlamlı bir farklılaşma vardır.
Din Eğitimi Din Kültürü Sosyo-ekonomik Düzey Başarı Testi Öğrenci Başarısı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 12 Sayı: 2 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.