Bu araştırma, lmam-Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin Kur'an-ı Kerim derslerinde
karşılaştıkJan istenmedik öğrenci davranışlan ve bu davranışlara karşı yaklaşımlannı belirlemeyi
amaçlayan, nitel yöntemin durum deseninin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma
grubunu, amaçlı ömeklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 23 İmam -Hatip Lisesi
meslek dersi öğretmeni oluşturmaktadı r. Veriler, yan yapılandı nlmış görüşme formu ile
toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretmenierin Kur'an-ı Kerim derslerinde
karşılaştıklan istenmedik öğrenci davranışlanndan bazılan; izinsiz konuşma, dersi takip etmeme.
kız öğrencilerin özel hallerinde Kur'an okumak istememesi, derse abdestsiz gelme, arkadaşlannın
okumasına müdahale etme veya gülmedir. Öğretmenierin istenmedik öğrenci davranışianna
karşı yaklaşımlannın bazılan; uyarma, farklı etkinlikler yapma, soru sorma, notla uyarma, göz
teması-iletişimi kurma, sesini yükseltme/kızma, tekrar okutma, yerini değiştirme şeklindedir.
İmam-Hatip Lisesi İmam-Hatip Lisesi ·Meslek Dersi Öğretmeni Kur Sınıf Yönetimi İstenmedik Davranış
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2015 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 20 Issue: 2 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).