Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İMAM-HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖGRETMENLERİNİN KUR'AN-I KERİM DERSLERİNDE KARŞILAŞllKLARI İSTENMEDİK ÖGRENd DAVRANlŞLARI VE BU DAVRANlŞLARA KARŞfYAKLAŞIMLARI

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2015

Öz

Bu araştırma, lmam-Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin Kur'an-ı Kerim derslerinde
karşılaştıkJan istenmedik öğrenci davranışlan ve bu davranışlara karşı yaklaşımlannı belirlemeyi
amaçlayan, nitel yöntemin durum deseninin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma
grubunu, amaçlı ömeklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 23 İmam -Hatip Lisesi
meslek dersi öğretmeni oluşturmaktadı r. Veriler, yan yapılandı nlmış görüşme formu ile
toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretmenierin Kur'an-ı Kerim derslerinde
karşılaştıklan istenmedik öğrenci davranışlanndan bazılan; izinsiz konuşma, dersi takip etmeme.
kız öğrencilerin özel hallerinde Kur'an okumak istememesi, derse abdestsiz gelme, arkadaşlannın
okumasına müdahale etme veya gülmedir. Öğretmenierin istenmedik öğrenci davranışianna
karşı yaklaşımlannın bazılan; uyarma, farklı etkinlikler yapma, soru sorma, notla uyarma, göz
teması-iletişimi kurma, sesini yükseltme/kızma, tekrar okutma, yerini değiştirme şeklindedir.

Kaynakça

  • Akçadağ, Tuncay, "Sorun Davranışların Yönetimi", Etkili Sınıf Yönetimi, ed. H. Kıran, Anı Yay., 4. Baskı, Ankara, 2012, ss. 271-302.
  • Aksoy, Naciye, ·sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar" Kurarn ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 7/25, 2001, ss. 9-20.
  • Aydın, Ayhan, Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi, 16. Baskı, Ankara, 2013.
  • Aydın, Mehmet Ş., Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, Değerler Eğitim Merkezi, 2. Baskı, İstanbul, 2005.
  • Berg, B. L, Qualitative Research Methods for the Sciences (fourth edition). Allyyn and Bacon, Bostan, 2001.
  • Büyüköztürk, Şener ve diğerleri, Bilimsel ~raştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yay., 13. Baskı, Ankara 2012.
  • Cresswell, John W., Educational Research, Pearson Education Pub., 4nd. Ed.,Boston, 2012.
  • __ ___, John W., Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage Pub., 2nd. Ed., London, 2009.
  • Çetin, Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yay., 22. Baskı, Bursa, 2014.
  • Çollak, Fatih, "İmam-Hatip Liseleri Kur'an-ı Kerim Dersi Müfredatı ve Öğretim Teknikleri Üzerine Düşünceler", imam-Hatip Liselerinde Eğitim ve Öğretim, Değerler Eğitimi Merkezi Yay., istanbul, 2005, ss. U5-136.
  • Doğar, Abdulvahit ilköğretim ikinci Kademe (6. 7 ve 8. Sınıflar) Beden Eğitimi Derslerinde Öğrencilerde Görülen · isteomeyen Davranışlar ve Öğretmenierin Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2013.
  • Elban, Leman, ilköğretimdeki Öğretmenierin istenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Karşılaşma ve Çözüm Bulma Durumlarının incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya, 2009.
  • Ercoşkun, M. Hanif, Etkili Sınıf Yönetimi Oluşturmada Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Rollerinin Incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2011.

The Undesirable Student Behaviors Vocational Courses Teachers Face in the Holy Quran Courses of Imam Hatip High Schools and the Teachers' Approaches to These Behaviors

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Akçadağ, Tuncay, "Sorun Davranışların Yönetimi", Etkili Sınıf Yönetimi, ed. H. Kıran, Anı Yay., 4. Baskı, Ankara, 2012, ss. 271-302.
  • Aksoy, Naciye, ·sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar" Kurarn ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı: 7/25, 2001, ss. 9-20.
  • Aydın, Ayhan, Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi, 16. Baskı, Ankara, 2013.
  • Aydın, Mehmet Ş., Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, Değerler Eğitim Merkezi, 2. Baskı, İstanbul, 2005.
  • Berg, B. L, Qualitative Research Methods for the Sciences (fourth edition). Allyyn and Bacon, Bostan, 2001.
  • Büyüköztürk, Şener ve diğerleri, Bilimsel ~raştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yay., 13. Baskı, Ankara 2012.
  • Cresswell, John W., Educational Research, Pearson Education Pub., 4nd. Ed.,Boston, 2012.
  • __ ___, John W., Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage Pub., 2nd. Ed., London, 2009.
  • Çetin, Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yay., 22. Baskı, Bursa, 2014.
  • Çollak, Fatih, "İmam-Hatip Liseleri Kur'an-ı Kerim Dersi Müfredatı ve Öğretim Teknikleri Üzerine Düşünceler", imam-Hatip Liselerinde Eğitim ve Öğretim, Değerler Eğitimi Merkezi Yay., istanbul, 2005, ss. U5-136.
  • Doğar, Abdulvahit ilköğretim ikinci Kademe (6. 7 ve 8. Sınıflar) Beden Eğitimi Derslerinde Öğrencilerde Görülen · isteomeyen Davranışlar ve Öğretmenierin Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2013.
  • Elban, Leman, ilköğretimdeki Öğretmenierin istenmeyen Öğrenci Davranışlarıyla Karşılaşma ve Çözüm Bulma Durumlarının incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya, 2009.
  • Ercoşkun, M. Hanif, Etkili Sınıf Yönetimi Oluşturmada Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Rollerinin Incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2011.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuncay Karateke

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Karateke, Tuncay. “İMAM-HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖGRETMENLERİNİN KUR’AN-I KERİM DERSLERİNDE KARŞILAŞllKLARI İSTENMEDİK ÖGRENd DAVRANlŞLARI VE BU DAVRANlŞLARA KARŞfYAKLAŞIMLARI”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 20/2 (Aralık 2015).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.