Bu çalışmada lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri bazı
değişkenler açısından incelenmiştir. Bu bağlamda, Kahramanmaraş Otelcilik ve Turizm Meslek
Lisesi, Erdem Beyazıt Lisesi ve İmam Hatip Lisesi öğretmen ve öğrencilerinden tesadüfi
yöntemle belirlenen örneklem grubunun durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ortaya konulmuş
ve çeşitli değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada, t test ve Tek Yönlü Anova testleri
kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS
16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bağımsız
değişkenlerden yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim, okul türü, öznel sağlık algısı, öznel
dindarlık algısı ve dershaneye gidip gitmeme açısından kaygı seviyesine göre farklılaşma tespit
edilirken dramatik tecrübe açısından farklılaşma ortaya çıkmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2012 |
Submission Date | September 11, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 17 Issue: 2 |
Fırat University Journal of the Faculty of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).