Bu çalışmada lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri bazı
değişkenler açısından incelenmiştir. Bu bağlamda, Kahramanmaraş Otelcilik ve Turizm Meslek
Lisesi, Erdem Beyazıt Lisesi ve İmam Hatip Lisesi öğretmen ve öğrencilerinden tesadüfi
yöntemle belirlenen örneklem grubunun durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ortaya konulmuş
ve çeşitli değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada, t test ve Tek Yönlü Anova testleri
kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS
16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bağımsız
değişkenlerden yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim, okul türü, öznel sağlık algısı, öznel
dindarlık algısı ve dershaneye gidip gitmeme açısından kaygı seviyesine göre farklılaşma tespit
edilirken dramatik tecrübe açısından farklılaşma ortaya çıkmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.