Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN DURUMLUK VE SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (KAHRAMANMARAŞ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2012

Öz

Bu çalışmada lise öğrenci ve öğretmenlerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri bazı
değişkenler açısından incelenmiştir. Bu bağlamda, Kahramanmaraş Otelcilik ve Turizm Meslek
Lisesi, Erdem Beyazıt Lisesi ve İmam Hatip Lisesi öğretmen ve öğrencilerinden tesadüfi
yöntemle belirlenen örneklem grubunun durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ortaya konulmuş
ve çeşitli değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmada, t test ve Tek Yönlü Anova testleri
kullanılmış olup, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS
16.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bağımsız
değişkenlerden yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim, okul türü, öznel sağlık algısı, öznel
dindarlık algısı ve dershaneye gidip gitmeme açısından kaygı seviyesine göre farklılaşma tespit
edilirken dramatik tecrübe açısından farklılaşma ortaya çıkmamıştır.

Kaynakça

  • Bakırcıoğlu, Rasim, Ansiklopedik Psikoloji Sözlüğü, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • Başaran, Mehmet Hakan ve ark., “Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Konya 2009.
  • Budak, Selçuk, Psikoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2000.
  • Cambaz, Sevgi ve ark. “Samsun Çıraklık Eğitim Merkezine Devam Eden Çırakların Durumluk Sürekli Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, Türk Tabibler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz-Ağustos-Eylül Sayısı, 2005.
  • Demiriz, S.; Ulutaş, İ., “9-12 Yaş Çocuklarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Ege Eğitim Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1, Ankara, 2003.
  • Göka, Erol, “Hümanistik Psikoloji Açısından Kaygı Sorunsalı ve Kendini Gerçekleştirme Kavramı”, Doğu Batı, Yıl: 2, Sayı: 6, Ankara, 1999.
  • Gül Akmaz, Münteha; Ceyhan, Nesime, “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk – Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 1(131-147), Çankırı, 2009.
  • Hançerlioğlu, Orhan, Felsefe Ansiklopedisi, Kavramlar ve Akımlar, Cilt:3, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2005.
  • Kartopu, Saffet, Kaygının Kader Algıları İle İlişkisi: Kahramanmaraş Örneği (Basılmamış Doktora Tezi, Erciyes Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri, 2012.
  • Kaya, Mevlüt; Varol, Kübra, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği)”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 17, Samsun, 2004.
  • Kıerkegaard, Soren, Kaygı Kavramı, Çev. T. Armaner, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2009.
  • Kulaksızoğlu, Adnan, Ergenlik Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2007.
  • Le Gall, Andre, Anksiyete ve Kaygı, Çev. İ. Yerguz, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006.
  • Öner, Necla; Le Compte, Ayhan, Süreksiz Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri el Kitabı, Boğaziçi Üni. Yayınları, İstanbul, 1998.
  • Öztürk, Orhan, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 1997.
  • Punch, Keith, Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çev. D. Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005.
  • Selye, Hans, “The Stress Concept: Past, Present and Future”, in Stress Research (Ed: C. L. Cooper), John Wiley & Sons, New York, 1983.
  • Sertbaş, Gülümser, Gebelerde Doğum Öncesi ve Doğum Sonrası Dönemlerde Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 1998.
  • Spielberger, Charles, Theory and Research in Anxiety, In C.D. Spielberger (Ed.), Anxiety and Behavior, Academic Press, New York, 1966.
  • Thorson, James, “Religion and Anxıety: Which Anxiety? Which Religion?”, Handbook of Religion and Mental Health, (Ed. H. G. Koenig), Academic Press, Newyork, 1998.
  • Yapıcı, Asım, Ruh Sağlığı ve Din Psiko- Sosyal Uyum ve Dindarlık, Karahan Yayınları, Adana, 2007.
  • Yıldız, Murat; Sezen, Abdülvahid; Yenen, İlker, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ile Akademik Güdülenmeler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, İzmir, 2007.

Examination of Level of State- Trial Anxiety of Students and Teachers in High Schools From Several Variables (A Case Study in The Town of Kahramanmaraş)

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 2, 0 - 0, 30.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Bakırcıoğlu, Rasim, Ansiklopedik Psikoloji Sözlüğü, Anı Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • Başaran, Mehmet Hakan ve ark., “Sporcularda Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Konya 2009.
  • Budak, Selçuk, Psikoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 2000.
  • Cambaz, Sevgi ve ark. “Samsun Çıraklık Eğitim Merkezine Devam Eden Çırakların Durumluk Sürekli Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, Türk Tabibler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, Temmuz-Ağustos-Eylül Sayısı, 2005.
  • Demiriz, S.; Ulutaş, İ., “9-12 Yaş Çocuklarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Ege Eğitim Dergisi, Cilt: 3, Sayı:1, Ankara, 2003.
  • Göka, Erol, “Hümanistik Psikoloji Açısından Kaygı Sorunsalı ve Kendini Gerçekleştirme Kavramı”, Doğu Batı, Yıl: 2, Sayı: 6, Ankara, 1999.
  • Gül Akmaz, Münteha; Ceyhan, Nesime, “Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Durumluk – Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Tokat Örneği)”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 1(131-147), Çankırı, 2009.
  • Hançerlioğlu, Orhan, Felsefe Ansiklopedisi, Kavramlar ve Akımlar, Cilt:3, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2005.
  • Kartopu, Saffet, Kaygının Kader Algıları İle İlişkisi: Kahramanmaraş Örneği (Basılmamış Doktora Tezi, Erciyes Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri, 2012.
  • Kaya, Mevlüt; Varol, Kübra, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği)”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 17, Samsun, 2004.
  • Kıerkegaard, Soren, Kaygı Kavramı, Çev. T. Armaner, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2009.
  • Kulaksızoğlu, Adnan, Ergenlik Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2007.
  • Le Gall, Andre, Anksiyete ve Kaygı, Çev. İ. Yerguz, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006.
  • Öner, Necla; Le Compte, Ayhan, Süreksiz Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri el Kitabı, Boğaziçi Üni. Yayınları, İstanbul, 1998.
  • Öztürk, Orhan, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Hekimler Yayın Birliği, Ankara, 1997.
  • Punch, Keith, Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çev. D. Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005.
  • Selye, Hans, “The Stress Concept: Past, Present and Future”, in Stress Research (Ed: C. L. Cooper), John Wiley & Sons, New York, 1983.
  • Sertbaş, Gülümser, Gebelerde Doğum Öncesi ve Doğum Sonrası Dönemlerde Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir, 1998.
  • Spielberger, Charles, Theory and Research in Anxiety, In C.D. Spielberger (Ed.), Anxiety and Behavior, Academic Press, New York, 1966.
  • Thorson, James, “Religion and Anxıety: Which Anxiety? Which Religion?”, Handbook of Religion and Mental Health, (Ed. H. G. Koenig), Academic Press, Newyork, 1998.
  • Yapıcı, Asım, Ruh Sağlığı ve Din Psiko- Sosyal Uyum ve Dindarlık, Karahan Yayınları, Adana, 2007.
  • Yıldız, Murat; Sezen, Abdülvahid; Yenen, İlker, “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinde Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ile Akademik Güdülenmeler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 25, İzmir, 2007.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Saffet Kartopu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 11 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Kartopu, Saffet. “LİSE ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN DURUMLUK VE SÜREKLİ KAYGI DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (KAHRAMANMARAŞ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 2012).

Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.