BibTex RIS Cite

LİSE MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL GÜVENLİĞİ AÇISINDAN KAMPÜS OKULLARIN ÖNEMİ

Year 2014, , 65 - 72, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.78129

Abstract

Bu çalışmanın amacı il merkezlerinde bulunan aynı tür liselerin eğitim kampüsleri şeklinde düzenlenmesine ilişkin lise yöneticilerinin görüşlerini değerlendirmektir. Çalışma evreni Uşak il merkezindeki liselerde görev yapan yöneticilerden oluşmaktadır. İl merkezindeki görev yapan toplam 20 lise yöneticisi ile görüşme yapılmıştır. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma yöntemidir. Çalışma olgu bilim deseninde bir çalışmadır. Veriler, görüşme yönteminde açık uçlu bir görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmeci tarafından lise müdürlerine görüşme formları dağıtılmıştır. Görüşme formunda yazılı olarak verilen cevaplar tablo şeklinde gösterilmiştir. Görüşme formunda verilen cevaplar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Yöneticiler genel olarak liseler için eğitim kampüslerinin olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Yöneticiler, eğitim kampüslerini mekan ve öğrenci güvenliği açısından önemsemişlerdir. Ulaşılabilirlik, toplu taşıma hizmetleri, okulun ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin harcamaların azaltılması ve okul güvenliği açısından kampüs okullar yaygınlaştırılmalıdır. Okul kampüsleri, öğretmen ve öğrencilere yönelik verilen yiyecek ve barınma hizmetlerinin, sağlık hizmetlerinin, sportif etkinliklerin, öğretim etkinliklerinin, sosyal ve kültürel amaçlı etkinliklerin niteliğini artırmaktadır.

References

  • Baginsky, M. (2004). Safegurding children and school. Deakin University Press.
  • Çelik, K. (2005). Eğitimde acil durum yönetimi modeli önerisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık., 5(20), 87-98.
  • Çetin,M., Abass, S.K. (2013). Yeni bir okul modeli: De brede school. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(25), 63–74.
  • Dönmez, B., Özer, N. (2010). Güvenlik kamera sistemlerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 215-230.
  • Dönmez, B., Güven, M. (2003). Genel liselerdeki yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin görev algıları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 28(304), 17-26.
  • Geyin, Ç. (2007). Genel liselerde okul güvenliği algılarının incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kermit, G. Flanary , R. A,. (2005). Protecting your school and students: the safe schools handbook, Usa.
  • MEB. (2013). http://www.mebpersonel.com/gokam-projesi-genel-okul-kampusu-makale,52.html.
  • National Crime Prevention Council. (2003). School safety and security toolkit. a guide for parents, schools and communities.USA. www.ncpc.org/cms/cmsupload/ncpc/files/BSSToolkit_Complete.pdf Erişim Tarihi:27.10.2005.
  • Orpınas, P., Horne, A. M, Staniszewski, D. (2003). School bullying: changing the problem by changing the school. School Psychology Review, 32(3), 431-444.
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 531-562.
  • Schneider, T.,Walker, H., & Sprague, J. (2000). Safe school design: a handbook for educational leaders- applying the principles of crime prevention through environmental design. Eugene, OR: Clearinghouse on Educational Management, University of Oregon.
  • Stephens, R.D. (1995). Safe schools :a hand book for violence prevention. Bloomington: National Educational Service. (ERIC Document Reproduction Service No. ED419272).
  • Stewart, E.A. (2003). School social bonds, school climate, and school misbehavior: a multilevel analysis. Justice Quarterly. 20( 3), 575- 604.
  • Türkmen, M. (2004). Orta öğretim kurumlarında okul güvenliği ile ilgili yaşanan sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2014, , 65 - 72, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.78129

Abstract

References

  • Baginsky, M. (2004). Safegurding children and school. Deakin University Press.
  • Çelik, K. (2005). Eğitimde acil durum yönetimi modeli önerisi. Eğitim Araştırmaları Dergisi. Ankara: Anı Yayıncılık., 5(20), 87-98.
  • Çetin,M., Abass, S.K. (2013). Yeni bir okul modeli: De brede school. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Dönmez, B. (2001). Okul güvenliği sorunu ve okul yöneticisinin rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(25), 63–74.
  • Dönmez, B., Özer, N. (2010). Güvenlik kamera sistemlerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 215-230.
  • Dönmez, B., Güven, M. (2003). Genel liselerdeki yönetici ve öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin görev algıları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 28(304), 17-26.
  • Geyin, Ç. (2007). Genel liselerde okul güvenliği algılarının incelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kermit, G. Flanary , R. A,. (2005). Protecting your school and students: the safe schools handbook, Usa.
  • MEB. (2013). http://www.mebpersonel.com/gokam-projesi-genel-okul-kampusu-makale,52.html.
  • National Crime Prevention Council. (2003). School safety and security toolkit. a guide for parents, schools and communities.USA. www.ncpc.org/cms/cmsupload/ncpc/files/BSSToolkit_Complete.pdf Erişim Tarihi:27.10.2005.
  • Orpınas, P., Horne, A. M, Staniszewski, D. (2003). School bullying: changing the problem by changing the school. School Psychology Review, 32(3), 431-444.
  • Pişkin, M. (2002). Okul zorbalığı tanımı, türleri, ilişkili olduğu faktörler ve alınabilecek önlemler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 531-562.
  • Schneider, T.,Walker, H., & Sprague, J. (2000). Safe school design: a handbook for educational leaders- applying the principles of crime prevention through environmental design. Eugene, OR: Clearinghouse on Educational Management, University of Oregon.
  • Stephens, R.D. (1995). Safe schools :a hand book for violence prevention. Bloomington: National Educational Service. (ERIC Document Reproduction Service No. ED419272).
  • Stewart, E.A. (2003). School social bonds, school climate, and school misbehavior: a multilevel analysis. Justice Quarterly. 20( 3), 575- 604.
  • Türkmen, M. (2004). Orta öğretim kurumlarında okul güvenliği ile ilgili yaşanan sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Issue
Authors

İbrahim Çankaya

Cemil Yücel This is me

Çetin Tan This is me

Ahmet Demirkol This is me

Publication Date January 31, 2016
Submission Date January 31, 2016
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Çankaya, İ., Yücel, C., Tan, Ç., Demirkol, A. (2016). LİSE MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL GÜVENLİĞİ AÇISINDAN KAMPÜS OKULLARIN ÖNEMİ. Firat University Journal of Social Sciences, 24(1), 65-72. https://doi.org/10.18069/fusbed.78129