BibTex RIS Cite

SPOR PAZARLAMASINDA MARKA DEĞERİ VE TARAFTAR SADAKATİNİN İNCELENMESİ: FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Year 2015, , 145 - 162, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.56977

Abstract

Son yıllarda, spor endüstrisindeki gelişmeler ile birlikte, spor pazarlaması kavramının da önemi gittikçe artmıştır. Bu alan üzerine yapılan çalışmaların sayısı da bu duruma bağlı olarak artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı; Fırat Üniversitesi öğrencileri arasından seçilen örnek kütle ile yapılan anket çalışması neticesinde, taraftarların takımlarına olan sadakatlerinin analiz edilmesidir. Çalışmanın bağımsız değişkenleri olan; pazarlama karması elemanları (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) ve marka değeri bileşenlerinin (marka farkındalığı, marka çağrışımları ve algılanan kalite), çalışmanın bağımlı değişkeni olan taraftar sadakati üzerindeki etkileri Chaid analizi yordamı ile ölçülmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak bu değişkenlerin, taraftar sadakati üzerinde pozitif etkilere sahip oldukları saptanmıştır

References

  • Aaker, David A. ve Kevin Lane, Keller. (1990). “Consumer Evaluations of Brand Extensions”, Journal of Marketing. Vol.54.
  • Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on the Value of a Brand Name.New York: The Free Press.
  • Biçer, Turgay. (1994). Spor Yönetimi Organizasyonu Ekonomik Birim Olarak Spor işletmeleri ve Uygulamadan Bir Örnek, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enst. Yönetim Organizasyon A.B.D.,İstanbul.
  • Bryman, A.E. ve Cramer, D. (1997). Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows: A Guide for Social Scientists, Routledge.
  • Callecod R. L ve Skotlar D.K. (1990). Sport Marketing. Eds : Parks J.B., Zanger B.R.K. Sport & Fitness Management Illinois: Human Kinetic inc.
  • Cronbach, L.J. (1951). “Coefficient Alpha and In İnternal Structure of Tests” , Psychometrika, 16(3), September.
  • Dick, A.S. ve Basu, K. (1994). “Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework”, Journal of the Academy of Marketing Sciences, Vol. 22, 2, 99-113.
  • Doğan, N. ve Özdamar, K. (2003). “Chaid Analizi ve Aile Planlaması ile İlgili Bir Uygulama”, Türkiye Klinikleri, 23, 392-397.
  • Farquhar, P.F. (1989). “Managing Brand Equity”. Marketing Research, (September), 24-56.
  • Haigh, David, (1999). “Understanding The Financial Values of Brands”. Europan Association of Advertising Agencies Report.
  • Hoeffler, S. ve Keller, K. L. (2002), “Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing”, Journal of Public Policy & Marketing, Vol: 21, No: 1. 78–89.
  • Jacoby, Jacob, (1971). “A Model of Multi-Brand Loyalty”, Journal of the Market Research Society, Vol. 13 (1), 25- 31.
  • Keller, K. L. (1993), “Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity“, Journal of Marketing Research, 29, 1-22.
  • Keller, K.L. (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 1. Baskı, Prentice-Hall.
  • Kinnear, T.C., Taylor, J.R. (1996), Marketing Research: An Applied Approach, McGrawHill.
  • Knapp, Duane E. (1999). Marka Aklı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Macdonald, E. & Sharp, Byron. (2000). “Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common, Repeat Purchase Product: A Replication”. Journal of Business Resarch, Vol. 48 (1), April, 5-15.
  • Mullin, B.J., Hardy, S. ve Sutton, W.A. (1993). Sport Marketing. Human Kinetics Publisher: USA.
  • Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış (2002), Tüketici Davranışı, 2. Baskı, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Oliver, R. L. (1999). “Whence consumer loyalty?”, Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Seetharaman, A., Azlan, Z., Mohd, B. ve Gunalan, N. S. (2001), “A Conceptual Study on Brand Valuation”, The Journal of Product and Brand Management, Vol:10 (4/5), 243–256.
  • Şimşek, G.G. ve Noyan, F. (2009). “Türkiye’de Cep Telefonu Cihazları Pazarında Marka Sadakati İçin Bir Model Denemesi”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 36 (Haziran), 121-159.
  • Yetim, A.Azmi, (2000). “Sporun Sosyal Görünümü”,G.Ü, Beden Eğitimi Spor Bilimleri, Cilt 5, Sayı: l, 63-72.
Year 2015, , 145 - 162, 31.01.2016
https://doi.org/10.18069/fusbed.56977

Abstract

References

  • Aaker, David A. ve Kevin Lane, Keller. (1990). “Consumer Evaluations of Brand Extensions”, Journal of Marketing. Vol.54.
  • Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity: Capitilazing on the Value of a Brand Name.New York: The Free Press.
  • Biçer, Turgay. (1994). Spor Yönetimi Organizasyonu Ekonomik Birim Olarak Spor işletmeleri ve Uygulamadan Bir Örnek, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enst. Yönetim Organizasyon A.B.D.,İstanbul.
  • Bryman, A.E. ve Cramer, D. (1997). Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows: A Guide for Social Scientists, Routledge.
  • Callecod R. L ve Skotlar D.K. (1990). Sport Marketing. Eds : Parks J.B., Zanger B.R.K. Sport & Fitness Management Illinois: Human Kinetic inc.
  • Cronbach, L.J. (1951). “Coefficient Alpha and In İnternal Structure of Tests” , Psychometrika, 16(3), September.
  • Dick, A.S. ve Basu, K. (1994). “Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework”, Journal of the Academy of Marketing Sciences, Vol. 22, 2, 99-113.
  • Doğan, N. ve Özdamar, K. (2003). “Chaid Analizi ve Aile Planlaması ile İlgili Bir Uygulama”, Türkiye Klinikleri, 23, 392-397.
  • Farquhar, P.F. (1989). “Managing Brand Equity”. Marketing Research, (September), 24-56.
  • Haigh, David, (1999). “Understanding The Financial Values of Brands”. Europan Association of Advertising Agencies Report.
  • Hoeffler, S. ve Keller, K. L. (2002), “Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing”, Journal of Public Policy & Marketing, Vol: 21, No: 1. 78–89.
  • Jacoby, Jacob, (1971). “A Model of Multi-Brand Loyalty”, Journal of the Market Research Society, Vol. 13 (1), 25- 31.
  • Keller, K. L. (1993), “Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity“, Journal of Marketing Research, 29, 1-22.
  • Keller, K.L. (1998). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 1. Baskı, Prentice-Hall.
  • Kinnear, T.C., Taylor, J.R. (1996), Marketing Research: An Applied Approach, McGrawHill.
  • Knapp, Duane E. (1999). Marka Aklı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Macdonald, E. & Sharp, Byron. (2000). “Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common, Repeat Purchase Product: A Replication”. Journal of Business Resarch, Vol. 48 (1), April, 5-15.
  • Mullin, B.J., Hardy, S. ve Sutton, W.A. (1993). Sport Marketing. Human Kinetics Publisher: USA.
  • Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış (2002), Tüketici Davranışı, 2. Baskı, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Oliver, R. L. (1999). “Whence consumer loyalty?”, Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Seetharaman, A., Azlan, Z., Mohd, B. ve Gunalan, N. S. (2001), “A Conceptual Study on Brand Valuation”, The Journal of Product and Brand Management, Vol:10 (4/5), 243–256.
  • Şimşek, G.G. ve Noyan, F. (2009). “Türkiye’de Cep Telefonu Cihazları Pazarında Marka Sadakati İçin Bir Model Denemesi”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 36 (Haziran), 121-159.
  • Yetim, A.Azmi, (2000). “Sporun Sosyal Görünümü”,G.Ü, Beden Eğitimi Spor Bilimleri, Cilt 5, Sayı: l, 63-72.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Issue
Authors

Nurcan Yücel

Erkan Gülter This is me

Publication Date January 31, 2016
Submission Date January 31, 2016
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Yücel, N., & Gülter, E. (2016). SPOR PAZARLAMASINDA MARKA DEĞERİ VE TARAFTAR SADAKATİNİN İNCELENMESİ: FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Firat University Journal of Social Sciences, 25(1), 145-162. https://doi.org/10.18069/fusbed.56977