Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası
öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin
geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem
çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırma “ön-test son-test kontrol
gruplu model” ile yürütülmüş ve deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Bartın merkez İMKB
ortaokulunda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda
30, kontrol grubunda 30 olmak üzere toplam 60 öğrenci çalışmaya katılmıştır.
Gruplar kümeleme analizine göre belirlenmiştir. Dört hafta boyunca deney
grubunda disiplinler arası öğretim yaklaşımına göre hazırlanan etkinliklerle
ders işlenirken, kontrol grubunda programın gerektirdiği şekilde ders
yürütülmüştür. Fen ve teknoloji, matematik, teknoloji tasarım dersleri arasında
disiplinler arası etkileşim yapılarak etkinliklerle ders işlenmiştir. Araştırmanın
verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirliği sağlanmış
matematik başarı testi ile elde edilmiştir. Uygulama sonucu elde edilen veriler
SPSS paket programı ile çözümlenmiş ve verilerin analiz aşamasında bağımlı ve bağımsız
gruplar t-testleri uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre,
disiplinler arası yaklaşımın programın gerektirdiği öğretime göre öğrencilerin
geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki başarısını olumlu yönde etkilediği
ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, başarıyı ölçmek için üst düzeyde ölçme
değerlendirme sorularının hazırlanabileceği ve öğrencilere verilen proje görevleriyle
çalışmanın desteklenebileceği, ilişkilendirmenin olduğu Fen ve Teknoloji,
Teknoloji Tasarım derslerindeki başarılarına etkisinin de araştırılabileceği
önerisinde bulunulmuştur.
The purpose of this
study was to determine “the effect of instructional tasks prepared based on
inter-disciplinary instructional approach on students’ academic achievement in
the subject of volumes of geometric objects and their problem solving skills”.
The study was conducted by “pre-test post-test control group model” and
experimental method was used. The sample of the study was consisted of 8th
grade students enrolled in IMKB middle school in Bartın in 2014-2015 academic
year. There were totally 60 students, 30 in experimental group and 30 in
control group participated in the study. The groups were determined according
to cluster analysis. While in experimental group, lessons were taught by tasks
prepared according to inter-disciplinary instructional approach for four weeks,
in control group lessons were conducted by curriculum method. The lessons were
taught by tasks interacting inter-disciplinary between courses science and
technology, mathematics, technology design.The data of the study was handled by
mathematics achievement test and problem solving skill scale developed by the
researcher and their reliability and validity were satisfied. The data gathered
resulting from implementation was analyzed by SPSS package program and during
the analysis of data dependent and independent groups t-tests were conducted. According
to the results of the study, it was founded that the inter-disciplinary
approach positively affected the students’ on volumes of geometric shapes
academic achievement compared to the curriculum
instruction but no significant effect on problem solving skill was
revealed. Along this, it is recommended that in order to follow the development
of problem solving skill, much longitudinal studies should be performed.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 30, 2016 |
Submission Date | March 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 |