Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarını ölçebilecek
geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Çalışma grubu 651 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Ölçek
geliştirme süreci, ilgili literatürün taranması, görüşmeler yoluyla uzman görüşlerinin alınması, madde
havuzunun oluşturulması ve ön analiz işlemi aşamalarından oluşmaktadır. Maddelerin faktör analizine
uygunluğu için KMO (.96) ve Bartlett’s test (8.990) değerleri hesaplanmış ve chi-square değeri (p=0.000)
anlamlı bulunmuştur. Analiz sonucunda sevme (α=.87), yarar (α=.88), ilgi (α=.77), istek (α=.76) ve güven
(α=.74) olarak isimlendirilen beş faktör belirlenmiştir. Beş faktörlü ölçeğin açıkladığı toplam varyans yüzde
55.95’tir ve maddelerin faktör yükleri. 48 ile. 78 arasında değişmektedir. Ölçek 14’ü olumlu, 15’i olumsuz
tutumları ölçen toplam 29 maddeden oluşmaktadır. Analiz sonuçları ölçeğin öğrencilerin Sosyal Bilgiler
dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2016 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 23 Issue: 2 |