BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 23 Issue: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarını ölçebilecek
geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Çalışma grubu 651 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Ölçek
geliştirme süreci, ilgili literatürün taranması, görüşmeler yoluyla uzman görüşlerinin alınması, madde
havuzunun oluşturulması ve ön analiz işlemi aşamalarından oluşmaktadır. Maddelerin faktör analizine
uygunluğu için KMO (.96) ve Bartlett’s test (8.990) değerleri hesaplanmış ve chi-square değeri (p=0.000)
anlamlı bulunmuştur. Analiz sonucunda sevme (α=.87), yarar (α=.88), ilgi (α=.77), istek (α=.76) ve güven
(α=.74) olarak isimlendirilen beş faktör belirlenmiştir. Beş faktörlü ölçeğin açıkladığı toplam varyans yüzde
55.95’tir ve maddelerin faktör yükleri. 48 ile. 78 arasında değişmektedir. Ölçek 14’ü olumlu, 15’i olumsuz
tutumları ölçen toplam 29 maddeden oluşmaktadır. Analiz sonuçları ölçeğin öğrencilerin Sosyal Bilgiler
dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.

Year 2013, Volume: 23 Issue: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Mehmet Nuri Gömleksiz

Ayşe Ülkü Kan This is me

Publication Date January 31, 2016
Submission Date February 4, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2016). SOSYAL BİLGİLER DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2).