BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarını ölçebilecek
geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Çalışma grubu 651 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Ölçek
geliştirme süreci, ilgili literatürün taranması, görüşmeler yoluyla uzman görüşlerinin alınması, madde
havuzunun oluşturulması ve ön analiz işlemi aşamalarından oluşmaktadır. Maddelerin faktör analizine
uygunluğu için KMO (.96) ve Bartlett’s test (8.990) değerleri hesaplanmış ve chi-square değeri (p=0.000)
anlamlı bulunmuştur. Analiz sonucunda sevme (α=.87), yarar (α=.88), ilgi (α=.77), istek (α=.76) ve güven
(α=.74) olarak isimlendirilen beş faktör belirlenmiştir. Beş faktörlü ölçeğin açıkladığı toplam varyans yüzde
55.95’tir ve maddelerin faktör yükleri. 48 ile. 78 arasında değişmektedir. Ölçek 14’ü olumlu, 15’i olumsuz
tutumları ölçen toplam 29 maddeden oluşmaktadır. Analiz sonuçları ölçeğin öğrencilerin Sosyal Bilgiler
dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir.

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz

Ayşe Ülkü Kan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2016). SOSYAL BİLGİLER DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Firat University Journal of Social Sciences, 23(2).