Halkla ilişkiler dünyada olduğu gibi ülkemizde de yeni ve hızlı gelişme gösteren bir disiplindir. Bir kuruluş ya da işletmeyi müşterilere, çalışanlara, bağlı olduğu ya da olacağı kişilere, dürüstlük, inandırıcılık ve güvenilirlik ilkelerini kullanarak benimsetme olarak tanımlanan halkla ilişkiler mesleği, görüldüğü üzere tanımında dahi etik kavramına vurgu yapmaktadır. Konusu insan ve toplumun oluşturduğu bir disiplin olan halkla ilişkilerde belli amaçlar yönünde bilinç yönetimi söz konusu olduğundan ahlaki değerler gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Çalışmamızda kavramsal çerçeveyi oluşturmak amacıyla öncelikle etik değerler ve sosyal sorumluluk kavramları açıklanmaktadır. Çalışmamızın öncelikli amacı halkla ilişkiler mesleğinin kalite, güvenilirlik ve sosyal sorumluluk sıfatlarını etik tabanlı ortaya koymaktır. Anahtar kelimeler; halkla ilişkiler, etik, sosyal sorumluluk
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Submission Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 22 Issue: 1 |