Research Article
BibTex RIS Cite

Arrificial Emotions with Electricity Current; A STEM Story and Educational Potential

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 107, 15.01.2018

Abstract

References

  • 1.Geddes L.A., (1994) The first stimulators, IEEE Engineering in Medicine and Biology
  • 2.Tekin, L.H., (2006), Bir elektroakupunktur stimülatörü tasarımı ve gerçekleştirilmesi, Konya, Selçuk Ünv.
  • 3.Arar M.E., Güçlü B., Özkan M., (2016), Elektriksel uyaran tasarımı ve somatosensoriyel uyarılmış potansiyeller (SUP), 2014 IEEE 18th National Biomedical Engineering Meeting4.Çepni S., (2017), Kuramdan uygulamaya stem eğitimi, PEGEM, Ankara
  • 5. MEB, (2018), Ortaöğretim fizik dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 6. MEB, (2018), Ortaöğretim biyoloji dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 7. Jackson R.B., Urry L.A., Wasserman S.A., Minorsky P.V., Cain M.L. and Reece J.B., (2013), Campbell biyoloji 9. baskı, ( İ. Türkan, E. Gündüz, Çev. ), Palme Yayıncılık
  • 8. Aykaç A., Sinir kodlama ve bilgi iletimi, 10.01.2018, http://docs.neu.edu.tr/staff/asli.aykac/sinirsel%20kodlama_83.pdf
  • 9.Savaş K., (2015), Sinir iletim hızı dağılımı tahmini tekniklerinin karşılaştırmalı analizi, Antalya, Akdeniz Ü.
  • 10.Tanalp R. (1975), Duyu fizyolojisi, Ankara, Ankara Ünv.
  • 11. Canan S.,(2012), Duyu fizyolojisi ve deri duyuları 10.12.2017 http://www.ybu.edu.tr/sinancanan/contents/files/322009_Duyu.pdf
  • 12. Barutçu B., (2012), Elektrik akımını dokular üzerindeki etk. 10.12.2017 http://194.27.141.99/dosya-depo/ders-notlari/browser.php?dir=umit-bora-barutcu
  • 13 Kaya A., (2002), Elektroforez yöntemler, Dicle Tıp Dergisi S:29, Diyarbakır
  • 14.Guyton A.C., Hall J.E., (2006), Textbook of medical physiology, Elsever, China
  • 15.Koz M., ( ): İstirahat membran potansiyeli ve AP.(10.12.2017),https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/8344/mod_resource/content/1/4.1.AksiyonPotansiyeli.pdf

Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 89 - 107, 15.01.2018

Abstract

Duygu, biyolojik
temelleri olan ve çoğunlukla dıştan aldığımız uyaranlarla
beynimizde algıladığımız bir fenomendir. Çevremizle etkileşim
içinde, çevreyi algılayarak duygulanır ve davranışlarımızı
oluştururuz. Bu projemizin temel amacı: Çevre ile etkileşmeden
yapay olarak duygu oluşturulup oluşturulamayacağına cevap
aramaktır. Geliştirme sürecinde gerekli olan fen, matematik,
mühendislik ve teknoloji boyutları detaylı irdelenip temel
elektroteknik bilgisi, ucuzlayan teknolojik aletlerin kullanımı ve
tasarım becerimizle ve araştırma deneyimlerimizi de işe koşarak
ifade edilen amaca hizmet edecek bir araç olarak elektrikli
stimülatör geliştirilmiş ve denenmiştir. Böyle bir tasarımın
anlatıldığı çalışmada fen öğretimine katkısı boyutunda iki
alt hedef güttük; Birincisi stimülatörün nasıl
tasarlanabileceğini STEM perspektifinden teorik ve uygulamalı
olarak ortaya koymak, ikincisi cihazın nasıl geliştirildiğini
öğrencilerin de sürece aktif katılımı ile basamak basamak ve
uygulamalı olarak yürüterek onlara fen eğitimi için çok önem
arz eden bilimsel süreç becerilerini kazandırmak ve fen
bilimlerine olan ilgiyi bu yolla arttırmaktır.

References

  • 1.Geddes L.A., (1994) The first stimulators, IEEE Engineering in Medicine and Biology
  • 2.Tekin, L.H., (2006), Bir elektroakupunktur stimülatörü tasarımı ve gerçekleştirilmesi, Konya, Selçuk Ünv.
  • 3.Arar M.E., Güçlü B., Özkan M., (2016), Elektriksel uyaran tasarımı ve somatosensoriyel uyarılmış potansiyeller (SUP), 2014 IEEE 18th National Biomedical Engineering Meeting4.Çepni S., (2017), Kuramdan uygulamaya stem eğitimi, PEGEM, Ankara
  • 5. MEB, (2018), Ortaöğretim fizik dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 6. MEB, (2018), Ortaöğretim biyoloji dersi (9,10,11 ve 12, sınıflar) öğretim programı, Ankara,
  • 7. Jackson R.B., Urry L.A., Wasserman S.A., Minorsky P.V., Cain M.L. and Reece J.B., (2013), Campbell biyoloji 9. baskı, ( İ. Türkan, E. Gündüz, Çev. ), Palme Yayıncılık
  • 8. Aykaç A., Sinir kodlama ve bilgi iletimi, 10.01.2018, http://docs.neu.edu.tr/staff/asli.aykac/sinirsel%20kodlama_83.pdf
  • 9.Savaş K., (2015), Sinir iletim hızı dağılımı tahmini tekniklerinin karşılaştırmalı analizi, Antalya, Akdeniz Ü.
  • 10.Tanalp R. (1975), Duyu fizyolojisi, Ankara, Ankara Ünv.
  • 11. Canan S.,(2012), Duyu fizyolojisi ve deri duyuları 10.12.2017 http://www.ybu.edu.tr/sinancanan/contents/files/322009_Duyu.pdf
  • 12. Barutçu B., (2012), Elektrik akımını dokular üzerindeki etk. 10.12.2017 http://194.27.141.99/dosya-depo/ders-notlari/browser.php?dir=umit-bora-barutcu
  • 13 Kaya A., (2002), Elektroforez yöntemler, Dicle Tıp Dergisi S:29, Diyarbakır
  • 14.Guyton A.C., Hall J.E., (2006), Textbook of medical physiology, Elsever, China
  • 15.Koz M., ( ): İstirahat membran potansiyeli ve AP.(10.12.2017),https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/8344/mod_resource/content/1/4.1.AksiyonPotansiyeli.pdf
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Cem Özkan

Salih Çepni

Publication Date January 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Özkan, C., & Çepni, S. (2018). Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 89-107.
AMA Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. January 2018;1(1):89-107.
Chicago Özkan, Cem, and Salih Çepni. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1, no. 1 (January 2018): 89-107.
EndNote Özkan C, Çepni S (January 1, 2018) Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1 1 89–107.
IEEE C. Özkan and S. Çepni, “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”, FMGT Eğitimi Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 89–107, 2018.
ISNAD Özkan, Cem - Çepni, Salih. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 1/1 (January 2018), 89-107.
JAMA Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. 2018;1:89–107.
MLA Özkan, Cem and Salih Çepni. “Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü Ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli”. Fen Matematik Girişimcilik Ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 89-107.
Vancouver Özkan C, Çepni S. Elektrik Akımı İle Oluşturulan Yapay Duygular: Bir STEM Öyküsü ve Yarattığı Eğitim Potansiyeli. FMGT Eğitimi Dergisi. 2018;1(1):89-107.