Bu çalışmanın amacı, öğrenci başarısını artırmak amacıyla branş derslik sistemi ile eğitim-öğretime devam etme kararı alan bir ortaokulda görevli öğretmenlerin değişim ve uygulama sürecine yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Çalışma Bursa İli Yenişehir İlçe merkezine bağlı olan ve branş derslik sistemine göre eğitim-öğretime devam eden bir köy ortaokulunda Matematik, Türkçe, Sosyal Bilgiler ve İngilizce branşlarında görevli dört öğretmen ile yürütülmüştür. Yarı yapılandırılmış mülakatlarla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, kurum çalışanlarının, velilerin ve diğer destekleyici kurumların derslik sistemine geçiş çalışmalarına katkıda bulundukları, bu etkileşimin de öğrenci çıktılarındaki gelişimi artırmada önemli bir paydaya sahip olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular derslik sisteminin hem fiziksel boyutta hem de öğretim boyutunda eğitim ortamının gelişimini ve etkililiğini artırdığını göstermektedir. Bu sistemin kullanıldığı farklı eğitim kademelerinde de çalışmaların yürütülmesinin branş derslik sisteminin tanıtılmasına ve etkilerinin belirlenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { fmgted520898, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2019}, volume = {2}, number = {1}, pages = {25 - 35}, title = {Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Kıryak, Zeynep and Altun, Taner} } |
APA | Kıryak, Z. & Altun, T. (2019). Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 2 (1) , 25-35 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/520898 |
MLA | Kıryak, Z. , Altun, T. "Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 25-35 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/47360/520898> |
Chicago | Kıryak, Z. , Altun, T. "Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 (2019 ): 25-35 |
RIS | TY - JOUR T1 - Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi AU - ZeynepKıryak, TanerAltun Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 35 VL - 2 IS - 1 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi %A Zeynep Kıryak , Taner Altun %T Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi %D 2019 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 2 %N 1 %R %U |
ISNAD | Kıryak, Zeynep , Altun, Taner . "Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 2 / 1 (January 2019): 25-35 . |
AMA | Kıryak Z. , Altun T. Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 25-35. |
Vancouver | Kıryak Z. , Altun T. Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2019; 2(1): 25-35. |
IEEE | Z. Kıryak and T. Altun , "Branş Derslik Sisteminin Okul Gelişimi Üzerine Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 25-35, Jan. 2019 |