Teknolojideki devrim niteliğindeki yenilikler, öğretim ortamlarında yeniden düzenlenmesini gerektirmektedir. Web 2.0 araçları öğrencilerin öğrenme çıktılarını destekleme potansiyelleri nedeniyle önemli öğretim araçları olarak kabul edilirler. Bu potansiyelin değerlendirilebilmesi ise Web 2.0 araçlarının etkili şeklide derslere entegre edilebilmesi ile ilgilidir. Bu bağlamda, mevcut araştırmanın amacı Web 2.0 uygulamaları kapsamında 14 haftalık bir süreçte ardışık etkinlikleri içeren uygulamalar sonrasında öğretmen adaylarının ders planlarına Web 2.0 araçlarını nasıl entegre ettiklerinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi doküman incelemesidir. Uygun örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 33 öğretmen adayının tasarladıkları ders planları çalışmanın veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Verilerin analizinde tümevarımsal nitel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, farklı branşlardan öğretmen adaylarının Web. 2.0 araçlarını ilgi çekme, ön bilgileri belirleme, içerik öğretimi, içerikle etkileşim ve değerlendirme olmak üzere 5 temel temada ders planlarına dahil ettiklerini göstermiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının ders planlarında toplam 21 farklı Web 2.0 aracını kullandıkları görülmüştür. Bu bulgular, Web 2.0 uygulamalarını kapsayan ardışık etkinliklerin öğretmen adaylarının ilgili araçları ders planlarına entegre etmelerine katkı sağladığını göstermiştir. Araştırma sonuçlarına göre, özellikle hizmet öncesi eğitimde öğretim programında yer alan kazanımlar odaklı ve katılımcıların entegrasyon becerilerini destekleyici Web 2.0 araçlarını konu alan etkinliklerin organize edilmesi önerilmektedir.
Revolutionary innovations in technology require reorganization in teaching environments. Web 2.0 tools are considered important teaching tools thanks to their potential to support students' learning outcomes. Capitalizing on this potential is related to the effective integration of Web 2.0 tools into practices. In this context, the aim of the study is to examine how pre-service teachers integrate Web 2.0 tools into their lesson plans after the intervention that included sequential activities for a 14-week within the scope of Web 2.0 applications. The method of the research is document analysis. Lesson plans designed by 33 pre-service teachers selected using a convenient sampling method constitute the data sources of the study. An inductive qualitative analysis technique was used in the data analysis. The findings of the research show that prospective teachers from different disciplines can use the Web. They included Web 2.0 tools in their lesson plans in 5 basic themes: gathering attention, identifying prior knowledge, teaching content, interacting with content, and assessment. In addition, it was observed that pre-service teachers used a total of 21 different Web 2.0 tools in their lesson plans. These findings showed that sequential activities involving Web 2.0 applications contributed to pre-service teachers' integration of the relevant tools into their lesson plans. According to the study results, it is recommended to organize activities that focus on the learning aims in the curriculum, especially in pre-service education and focus on Web 2.0 tools that support the integration skills of the participants.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 3 |
Bibtex | @research article { fmgted1061620, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2022}, volume = {5}, number = {3}, pages = {199 - 213}, title = {Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Muslu, Nilay and İmer Çetin, Nagihan and Okulu, Hasan Zühtü} } |
APA | Muslu, N. , İmer Çetin, N. & Okulu, H. Z. (2022). Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 5 (3) , 199-213 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/72834/1061620 |
MLA | Muslu, N. , İmer Çetin, N. , Okulu, H. Z. "Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 (2022 ): 199-213 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/72834/1061620> |
Chicago | Muslu, N. , İmer Çetin, N. , Okulu, H. Z. "Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 (2022 ): 199-213 |
RIS | TY - JOUR T1 - Investigation of Pre-service Teachers' Integration of Web 2.0 Technologies into Lesson Plans AU - NilayMuslu, Nagihanİmer Çetin, Hasan ZühtüOkulu Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 199 EP - 213 VL - 5 IS - 3 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi %A Nilay Muslu , Nagihan İmer Çetin , Hasan Zühtü Okulu %T Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi %D 2022 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 5 %N 3 %R %U |
ISNAD | Muslu, Nilay , İmer Çetin, Nagihan , Okulu, Hasan Zühtü . "Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 5 / 3 (September 2022): 199-213 . |
AMA | Muslu N. , İmer Çetin N. , Okulu H. Z. Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2022; 5(3): 199-213. |
Vancouver | Muslu N. , İmer Çetin N. , Okulu H. Z. Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2022; 5(3): 199-213. |
IEEE | N. Muslu , N. İmer Çetin and H. Z. Okulu , "Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Web 2.0 Teknolojilerini Entegre Etmelerinin İncelenmesi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 199-213, Sep. 2022 |