This study was conducted in order to present the achievement test development processes of these two approaches to educational researchers and teachers comparatively, by using measurement in accordance with the traditional and constructivist approach, and to summarize the theoretical framework and the theories on which the context-based assessment and evaluation approach, which has been on the agenda in recent years, on the national and international scale. Another aim of the research is to develop and present both a multiple choice achievement test in accordance with the traditional approach and a context-based achievement test in accordance with the constructivist approach. In the study, a traditional multiple-choice and context-based question pool was prepared for the 7th grade unit of interaction of light with matter. A total of nine expert opinions were taken for the traditional multiple-choice question pool, and a total of seven expert opinions were taken for the context-based question pool. In a secondary school in Bursa, a pilot study was conducted with 113 students for the traditional test, and a pilot study was conducted with 100 students for the context-based test. The reliability of the traditional test was found to be KR-20 (alpha) 0.90 and the reliability of the context-based test as KR-20 (alpha) 0.91, and finally, the traditional achievement test with 27 items and the context-based achievement test with 22 items were developed by ensuring its validity and reliability.
Achievement test development, context-based learning, metacognition, light and matter interaction unit
Bu çalışma geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşıma uygun ölçme araçları kullanılarak, bu iki yaklaşıma ait başarı testi geliştirme süreçlerini mukayeseli olarak eğitim araştırmacılarına ve öğretmenlere sunmak ve ulusal ve uluslararası ölçekte son yıllarda gündemde olan bağlam temelli(context-based) ölçme değerlendirme yaklaşımının teorik çerçevesini ve dayandığı kuramları özetlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı hem geleneksel yaklaşıma uygun olarak çoktan seçmeli bir başarı testi hem de yapısalcı yaklaşıma uygun olarak bağlam temelli bir başarı testi geliştirerek kullanıma sunmaktır. Çalışmada 7. Sınıf ışığın madde ile etkileşimi ünitesine yönelik olarak geleneksel çoktan seçmeli ve bağlam temelli soru havuzu hazırlanmıştır. Geleneksel çoktan seçmeli soru havuzu için toplamda dokuz uzman görüşü alınmış, bağlam temelli soru havuzu için toplamda yedi uzman görüşü alınmıştır. Bursa ilinde bulunan bir ortaokulda; geleneksel test için 113 öğrenci ile pilot çalışma yapılmış, bağlam temelli test için 100 öğrenci ile pilot çalışma yapılmıştır. Geleneksel testin güvenirliği KR-20 (alfa) 0,90 ve bağlam temelli testin güvenirliği KR-20 (alfa) 0,91 olarak bulunmuş ve nihai olarak geleneksel başarı testi 27 madde ile, bağlam temelli başarı testi 22 madde ile geçerliği ve güvenirliği sağlanarak geliştirilmiştir.
Başarı testi geliştirme, bağlam temelli öğrenme, üstbiliş, ışık ünitesi, Achievement test development, context-based learning, metacognition, light and matter interaction unit
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
Bibtex | @research article { fmgted1215035, journal = {Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi}, issn = {2667-5323}, address = {}, publisher = {Oregda}, year = {2023}, volume = {6}, number = {1}, pages = {74 - 101}, title = {Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi}, key = {cite}, author = {Doğru, Merve and Çepni, Salih} } |
APA | Doğru, M. & Çepni, S. (2023). Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , 6 (1) , 74-101 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/75754/1215035 |
MLA | Doğru, M. , Çepni, S. "Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi" . Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 (2023 ): 74-101 <https://dergipark.org.tr/en/pub/fmgted/issue/75754/1215035> |
Chicago | Doğru, M. , Çepni, S. "Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 (2023 ): 74-101 |
RIS | TY - JOUR T1 - A Comparative Study of Traditional Multiple Choice and Context-Based Achievement Test Preparation: 7th Grade Light and Matter Interaction Unit AU - MerveDoğru, SalihÇepni Y1 - 2023 PY - 2023 N1 - DO - T2 - Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 74 EP - 101 VL - 6 IS - 1 SN - 2667-5323- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi %A Merve Doğru , Salih Çepni %T Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi %D 2023 %J Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi %P 2667-5323- %V 6 %N 1 %R %U |
ISNAD | Doğru, Merve , Çepni, Salih . "Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi". Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi 6 / 1 (January 2023): 74-101 . |
AMA | Doğru M. , Çepni S. Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi. FMGT Eğitimi Dergisi. 2023; 6(1): 74-101. |
Vancouver | Doğru M. , Çepni S. Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi. 2023; 6(1): 74-101. |
IEEE | M. Doğru and S. Çepni , "Karşılaştırmalı Olarak Geleneksel Çoktan Seçmeli ve Bağlam Temelli Başarı Testi Hazırlama Çalışması: 7. Sınıf Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesi", Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 74-101, Jan. 2023 |