STEM alanlarının öneminin artmasıyla birlikte her geçen gün STEM mesleklerine yönelik ihtiyaç da artmaktadır. Bu durum STEM alanlarına yönelik çalışmaların incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu amaçla çalışmada, STEM meslekleri ve STEM’ e yönelik tutum üzerine çalışan araştırmacılar arasında kurulan ortak yazarlık ilişkileri bir sosyal ağ oluşturarak incelenmiştir. 1983-2023 yılları arasında Web of Science Core Collection veri tabanında “STEM Career” (STEM Kariyeri), “STEM Jobs” (STEM İşleri), “STEM Occupation” (STEM Meslekleri), “STEM Vocation” (STEM Meslekleri) ile “STEM Attitude” (STEM Tutumları) kelimelerini barındıran sorgu sonucunda 6371 adet yayına ulaşılmıştır. Çalışmamızda, ortak yazarlık ağında yer alan 10989 yazar, 237 üniversite ve 121 ülke arasında kurulan ilişkiler modellenmiştir. Ağdaki yazarlar arasındaki iş birlikleri sonucunda Louvain algoritması ile öne çıkan topluluklar bulunmuştur. Gephi yazılımı kullanılarak ağırlıklı derece merkeziliği, yakınlık derece merkeziliği ve arasındalık derece merkeziliği gibi diğer ağ metrikleri hesaplanmış ve görselleştirilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, sosyal ağdaki bilimsel iş birliklerinin karakteristik örüntülerini, alanda öne çıkan yazarları, üniversiteleri ve ülkeleri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmamız sonucunda elde ettiğimiz grafik yoğunluğu değerlerinin yıllara göre dağılım sonuçları, STEM meslekleri ve kariyerleri alanında yapılan çalışmalarda yazarlar, üniversiteler ve ülkeler bazında akademik iş birliği sayısının arttığını göstermiştir. Ülkeler arası iş birlikleri incelendiğinde ilk 10 sırada yer alan ülkeler ABD, İngiltere, Avusturalya ve Kanada iken sıralamada önde gelen üniversitelerin University of Washington, Vanderbilt University, Purdue Universtity ve University of Colorado olduğu görülmektedir. Bu durum ABD nin STEM alanında lider ülke konumunda olduğunu göstermektedir. Yazarlar arası iş birliklerinde 2010 yılı itibariyle artış görülmekle beraber ülkeler arası iş birliklerinde 2016 yılından itibaren dikkat çekici artış gözlemlenmiştir.
By the increasing importance of STEM fields, the need for STEM professions is increasing day by day. This situation makes it necessary to examine the studies on STEM fields. For this purpose, the study examined the co-authorship relationships between researchers working on STEM professions and attitudes towards STEM by creating a social network. In the Web of Science Core Collection database between 1983-2023, 6371 publications were reached as a result of the query containing the words “STEM Career”, “STEM Jobs”, “STEM Occupation”, “STEM Vocation” and “STEM Attitude”. In our study, the relationships between 10989 authors, 237 universities and 121 countries in the co-authorship network were modeled. As a result of the collaborations between authors in the network, prominent communities were found with the Louvain algorithm. The findings of the analysis reveal the characteristic patterns of scientific collaborations in the social network, the prominent authors, universities and countries in the field. As a result of our study, when the collaborations between countries are analyzed, it is seen that the top 10 countries are the USA, the UK, Australia and Canada, while the leading universities in the ranking are University of Washington, Vanderbilt University, Purdue Universtity and University of Colorado. Although there has been an increase in collaborations between authors since 2010, a remarkable increase has been observed in collaborations between countries since 2016.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | STEM Education, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2024 |
Submission Date | May 2, 2024 |
Acceptance Date | June 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |