Çağımızın gerekliliği olarak bilim ve teknolojideki gelişmelere paralel olarak öğretime teknolojinin entegrasyonu kaçınılmaz olmuştur. Öğretime teknoloji entegrasyonunun öğrenmeyi kolaylaştırması, öğrenme tutum ve motivasyonu arttırmayı sağlaması, fen bilimleri dersinin öğrenilmesini de kolaylaştırdığı yapılan araştırmalarla ortaya koyulmuştur. Araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi “Işığın Madde ile Etkileşimi” ünitesinin öğretiminde teknoloji entegrasyonunun yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fene ve teknolojiye yönelik tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test-son test yarı deneysel desen yürütülmüştür. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet ortaokulunun yedinci sınıfında öğrenim gören 30 öğrenci ile yürütülmüştür. Dokuz hafta süren araştırmada, fen öğretimine teknoloji entegre edilmiş, araştırma sorgulamaya dayalı ve 5E öğretim modeline uygun olarak hazırlanmış etkinlikler yürütülmüştür. “Işığın Madde ile Etkileşimi Akademik Başarı Testi”, “Fene Yönelik Tutum Ölçeği”, “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Fen Öğrenme Motivasyon Ölçeği” ön test- son-test olarak uygulanmıştır. Nicel olarak elde edilen veriler SPSS22 programında analiz edilmiştir. Normal dağılım gösteren veriler Bağımlı (ilişkili) Gruplar t Testi ile normal dağılmayan veriler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda “Işığın Madde ile Etkileşimi” ünitesinin öğretiminde teknoloji entegrasyonunun yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, fene ve teknolojiye yönelik tutumlarını ve fen öğrenme motivasyonlarını anlamlı düzeyde artırdığı sonucuna varılmıştır. Ulaşılan sonuçlardan yararlanılarak uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Bu araştırma Giresun Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal Bilimler Fen ve Mühendislik Bilimleri Araştırmaları Etik Kurulu tarafından 27/04/2022 tarih ve 21/19 sayılı kararla etik açıdan uygun bulunmuştur.
-
-
In line with scientific and technological developments, the integration of technology into education has become inevitable as a necessity of our age. Research show that technology integration to teaching facilitates learners' learning as increases learning attitudes and motivation for science learning. This research aims to examine the effects of technology integrated science activities related the "Interaction of Light with Matter" unit on 7th grade students' academic achievement, attitudes towards science and technology, and motivation to learn science. In the research, a single-group pre-test-post-test quasi experimental design, which is a quantitative research method, was conducted. The research was conducted with 30 seventh-grade students studying at a public middle school, in 2021-2022 academic year. The technology integrated science activities prepared based on inquiry and in accordance with the 5E teaching model were carried out for nine-week. The "Academic Achievement Test for Interaction of Light with Matter," the "Attitude Toward Science Scale," the "Attitude Toward Technology Scale," and the "Science Learning Motivation Scale" were administered as pretests and posttests. Quantitative data were analyzed using the SPSS22 program. Data showing a normal distribution were analyzed using the Dependent Samples t-Test, and data not normally distributed were analyzed using the Wilcoxon Signed Rank Test. The findings of the study concluded that technology integrated science teaching activities for the unit "Interaction of Light with Matter" significantly increased seventh-grade students' academic achievement, attitudes toward science and technology, and motivation to learn science. Recommendations for practitioners and researchers were made based on the results.
Bu araştırma Giresun Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal Bilimler Fen ve Mühendislik Bilimleri Araştırmaları Etik Kurulu tarafından 27/04/2022 tarih ve 21/19 sayılı kararla etik açıdan uygun bulunmuştur.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | September 8, 2025 |
Acceptance Date | September 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 3 |