Research Article
BibTex RIS Cite

Girişimcilik Dersinin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Year 2025, Volume: 9 Issue: 3, 1718 - 1737, 25.08.2025
https://doi.org/10.25295/fsecon.1648996

Abstract

Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Terme Meslek Yüksekokulu’nda öğrenimlerine devam eden öğrencilerin girişimcilikle ilgili düşünceleri ve girişimcilik dersi sonunda değişim seyirleri demografik değişkenler açışından araştırılmaktadır. Çalışmada, 116 öğrencinin girişimcilik eğimlerindeki değişimleri incelemek için anket uygulaması yapılmıştır. Anket verileri, ön test ve son test puanlarının her ikisinin de normal dağılım gösterdiğinden ön test ve son test puanlarının karşılaştırılmasında eşleştirilmiş t testinden; puanların cinsiyet, anne mesleğine göre karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testinden; anne öğrenim durumu, büyüdüğü yer, öğrenim gördüğü bölüm, baba öğrenim durumu, baba mesleği ve aile gelir durumuna göre karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA testinden yararlanılarak veriler analiz edilmiştir. Analizler sonucunda girişimcilik ölçeği puanlarının katılımcıların cinsiyetine göre anlamlı farklılık gösterdiği, erkek katılımcıların girişimcilik puanının, kadın katılımcıların puanına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda girişimcilik ölçeği puanlarının okuduğu bölüme, büyüdüğü yere, anne ve baba öğrenim durumuna, anne ve baba mesleğine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, girişimcilik ölçeği ön test puanları ile son test puanları arasında ise anlamlı farklılık olduğu, eğitim sonrası girişimcilik ölçek puanı, eğitim öncesi puana göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akca, M. (2020). Girişimcilikten girişimci liderliğe. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 6(2), 80-89.
  • Aksoy, B., Koçancı, M., & Namal, M. K. (2019). Girişimcilik motivasyonu: uygulamalı girişimcilik eğitimi katılımcıları örneği. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 26(1), 109-129.
  • Alashti, R. B., & Shiva, M. V. (2022). Key factors affecting entrepreneurial tendency among teenagers, a mixed-methods study. NeuroQuantology, 20(20), 2478-2487.
  • Arseven, A. (2016). Öz yeterlilik: Bir kavram analizi. Electronic Turkish Studies, 11(19), 63-80.
  • Asuman, A. S., (2014). Türkiye’de girişimcilik ve Türk girişimci profili üzerine bir analiz. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 21(2), 41-58.
  • Audretsch, D. (2012). Entrepreneurship research. Management Decision, 50(5), 755-764.
  • Aurik, G., & Astri, G. (2018). An analysis of differences in students ‘entrepreneurial competencies between the management and entrepreneurship study programmes at the school of business and management (SBM) Instıtut Teknologı Bandung (ITB). Journal of Entrepreneurship Education, 21(4), 1-11.
  • Bakırtaş, H., & Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin girişimcilik üzerindeki etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 125-138.
  • Balaban, Ö., & Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3 (2), 133-147.
  • Bekâr, İ., & Korkut, D. S. (2006). Girişimcinin özellikleri ve ekonomideki önemi. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 2(2), 116-124.
  • Bilge, H., & Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.
  • Brown, C., & Thornton, M. (2013). How entrepreneurship theory created economics. Quarterly Journal of Austrian Economics, 16(4), 401-419.
  • Bozkurt, Ö. (2022). Endüstri 4.0 bağlamında girişimcilik 4.0 ve başarı faktörleri: Bir model önerisi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24(42), 223-240.
  • Bulut, Ç., & Aslan, G. (2014). Üniversitelerde girişimcilik eğitimi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(27), 1-20.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. PEGEM Akademi: Ankara.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Lawrence Erlbaum Associates. New Jersey: Hillsdale
  • Colbert, F. (2003). Entrepreneurship and leadership in marketing the arts. International Journal of Arts Management, 6(1), 30-39.
  • Diandra, D., & Azmy, A. (2020). Understanding definition of entrepreneurship. International Journal of Management, Accounting and Economics, 7(5), 235-241.
  • Dorin, C., & Alexandru, G. S. (2014). Dynamics of the entrepreneurship concept. Literature review. The Annals of the University of Oradea, 23(1), 443-451.
  • Duran, H., (2018). Türkiye’de devletin girişimcilik destekleri ve seçilmiş bazı değişkenlerin yeni firma doğum oranı üzerine etkisi. Ekonomi Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 68-85.
  • Ercan, S. (2025). Sabit maaş mı? Risk almak mı? Girişimcilik eğitiminin lisans öğrencileri üzerindeki etkileri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 23(55), 567-587.
  • Harrison, R. T., & Leitch, C. M. (1994). Entrepreneurship and leadership: The implications for education and development. Entrepreneurship & Regional Development, 6(2), 111-125.
  • Henry, C., Hill, F., & Leitch, C. (2005). Entrepreneurship education and training: can entrepreneurship be taught? Part I. Education+ Training, 47(2), 98-111.
  • Johansen, V., & Schanke, T. (2013). Entrepreneurship education in secondary education and training. Scandinavian Journal of Educational Research, 57(4), 357-368.
  • Kayalar, M., & Yıldız, S. (2017). Uluslararası göç sonrası ortaya çıkan girişimcilik türleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 55-62.
  • Kayış, A. (2009). Güvenilirlik analizi (Reliability analysis). Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Ketchen Jr, D. J., Short, J. C., & Combs, J. G. (2011). Is franchising entrepreneurship? Yes, no, and maybe so. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(3), 583-593.
  • Marcu, G., Iordanescua, C., & Iordanescua, E. (2012). The influence of the psychological factors upon the entrepreneurial tendency in crisis environments. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 33, 473-477.
  • Martin, S. K. (1995). An entrepreneurial bent for a service profession. Journal of Academic Librarianship, 21(6), 473-474.
  • Marvel, M. R., Davis, J. L., & Sproul, C. R. (2016). Human capital and entrepreneurship research: A critical review and future directions. Entrepreneurship Theory and Practice, 40(3), 599-626.
  • Matlay, H. (2008). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial outcomes. Journal of Small Business and Enterprise Development, 15(2), 382-396.
  • McDaniel, B. A. (2000). A survey on entrepreneurship and innovation. The Social Science Journal, 37(2), 277-284.
  • Mitchell, B. C. (2004). Motives of entrepreneurs: A case study of South Africa. The Journal of Entrepreneurship, 13(2), 167-183.
  • Molina, J. A. (2020). Family and entrepreneurship: New empirical and theoretical results. Journal of Family and Economic Issues, 41(1), 1-3.
  • Nambisan, S. (2017). Digital entrepreneurship: Toward a digital technology perspective of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(6), 1029-1055.
  • Onat, G. (2025). Yerel gıda tüketim değerinin sürdürülebilir turizm kalkınmasına etkisi: Turizm işletmelerinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 17(1), 689-707.
  • Oosterbeek, H., Van Praag, M., & Ijsselstein, A. (2010). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship skills and motivation. European Economic Review, 54(3), 442-454.
  • Önel, A. (2018). Girişimci öğrenciler ve öğretmenlerle girişimci Türkiye'ye. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 256-286.
  • Özbey, M. D., & Yıldız, A. (2022). Sürdürülebilir kırsal kalkınmada mikro kredinin kadın girişimciliğine etkisi: İzmir örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 121-142.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 224-240.
  • Özsungur, F. (2020). İç girişimcilikte kör noktaların tespitine yönelik nitel bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(2), 372-384.
  • Perez, J. P., Martins, I., Mahauad, M. D., & Sarango-Lalangui, P. O. (2024). A bridge between entrepreneurship education, program inspiration, and entrepreneurial intention: The role of individual entrepreneurial orientation. Evidence from Latin American emerging economies. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 16(2), 288-310.
  • Phan, P. H. (2004). Entrepreneurship theory: Possibilities and future directions. Journal Of Business Venturing, 19(5), 617-620.
  • Phillips, W., Lee, H., Ghobadian, A., O’regan, N., & James, P. (2015). Social innovation and social entrepreneurship: A systematic review. Group & Organization Management, 40(3), 428-461.
  • Ratten, V., & Jones, P. (2021). Covid-19 and entrepreneurship education: Implications for advancing research and practice. The International Journal of Management Education, 19(1), 1-10.
  • Seçgin, Y. (2020). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 803-827.
  • Shekhar, P., Aileen, H. S., & Libarkin, J. (2018). Understanding student participation in entrepreneurship education programs: A critical review. International Journal of Engineering Education, 34(3), 1060-1072.
  • Şen, G., & Keskin, R. (2024). Girişimcilik eğitimi alan kişilerin girişimcilik özellikleri ve girişimcilik eğilimi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma: Şile Bezi Kolektif Tasarım Merkezi örneği. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 8(14), 73-85.
  • Tağraf, H., & Halis, M. (2008). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitiminin “girişimsel öz yetkinlik” algisi üzerindeki etkisi: bir araştirma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 91-111.
  • Tang, L., & Koveos, P. E. (2004). Venture entrepreneurship, innovation entrepreneurship, and economic growth. Journal of Developmental Entrepreneurship, 9(2), 162-172.
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N., & Alkan, M. (2016). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisinin incelenmesi. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 1-29.
  • Thornton, P. H. (1999). The sociology of entrepreneurship. Annual Review of Sociology, 25(1), 19-46.
  • Uygun, M., Mete, S., & Güner, E. (2012). Genç girişimci adayların girişimcilik eğilimi ve girişimcilik özellikleri arasındaki ilişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 145-156.
  • Widana, L. A. S. C., & Darma, G. S. (2021). Measuring the passion of entrepreneurship spirit on students in industrial revolution era 4.0. Journal of Business on Hospitality and Tourism, 7(2), 224-234.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö., & Özer, E. (2010). Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2010(2), 51-59.
  • Yolcu, İ. U. (2017). Girişimcilik ve liderliğe farklı bir bakış: girişimci liderlik. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (60), 182-195.
  • Yüksel, M., & Karavardar, G. (2022). Girişimci liderliğin örgütsel yenilik üzerindeki etkisinde çalışanların inovasyon davranışları: teorik bir çerçeve. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 191-207.

The Effect of Entrepreneurship Course on Entrepreneurship Tendency: A Study on Vocational School Students

Year 2025, Volume: 9 Issue: 3, 1718 - 1737, 25.08.2025
https://doi.org/10.25295/fsecon.1648996

Abstract

In this study, the thoughts of the students who continue their education in Ondokuz Mayıs University Terme Vocational School about entrepreneurship and the course of change at the end of the entrepreneurship course are investigated in terms of demographic variables. In the study, a questionnaire was applied to examine the changes in the entrepreneurship tendencies of 116 students. Since both pre-test and post-test scores were normally distributed, paired t-test was used to compare pre-test and post-test scores; independent two-sample t-test was used to compare scores according to gender, mother's occupation; one-way ANOVA test was used to compare scores according to mother's education status, place of growing up, department of education, father's education status, father's occupation and family income status. As a result of the analyses, it was determined that the entrepreneurship scale scores differed significantly according to the gender of the participants, and the entrepreneurship score of male participants was significantly higher than the score of female participants. At the same time, it was determined that the entrepreneurship scores did not differ significantly according to the department they studied, where they grew up, their mother's and father's education level, and their mother's and father's occupation. In addition, it was concluded that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the entrepreneurship scale, and the post-training entrepreneurship scale score was significantly higher than the pre-training score.

References

  • Akca, M. (2020). Girişimcilikten girişimci liderliğe. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 6(2), 80-89.
  • Aksoy, B., Koçancı, M., & Namal, M. K. (2019). Girişimcilik motivasyonu: uygulamalı girişimcilik eğitimi katılımcıları örneği. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 26(1), 109-129.
  • Alashti, R. B., & Shiva, M. V. (2022). Key factors affecting entrepreneurial tendency among teenagers, a mixed-methods study. NeuroQuantology, 20(20), 2478-2487.
  • Arseven, A. (2016). Öz yeterlilik: Bir kavram analizi. Electronic Turkish Studies, 11(19), 63-80.
  • Asuman, A. S., (2014). Türkiye’de girişimcilik ve Türk girişimci profili üzerine bir analiz. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 21(2), 41-58.
  • Audretsch, D. (2012). Entrepreneurship research. Management Decision, 50(5), 755-764.
  • Aurik, G., & Astri, G. (2018). An analysis of differences in students ‘entrepreneurial competencies between the management and entrepreneurship study programmes at the school of business and management (SBM) Instıtut Teknologı Bandung (ITB). Journal of Entrepreneurship Education, 21(4), 1-11.
  • Bakırtaş, H., & Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin girişimcilik üzerindeki etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 125-138.
  • Balaban, Ö., & Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3 (2), 133-147.
  • Bekâr, İ., & Korkut, D. S. (2006). Girişimcinin özellikleri ve ekonomideki önemi. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 2(2), 116-124.
  • Bilge, H., & Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.
  • Brown, C., & Thornton, M. (2013). How entrepreneurship theory created economics. Quarterly Journal of Austrian Economics, 16(4), 401-419.
  • Bozkurt, Ö. (2022). Endüstri 4.0 bağlamında girişimcilik 4.0 ve başarı faktörleri: Bir model önerisi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 24(42), 223-240.
  • Bulut, Ç., & Aslan, G. (2014). Üniversitelerde girişimcilik eğitimi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(27), 1-20.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. PEGEM Akademi: Ankara.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Lawrence Erlbaum Associates. New Jersey: Hillsdale
  • Colbert, F. (2003). Entrepreneurship and leadership in marketing the arts. International Journal of Arts Management, 6(1), 30-39.
  • Diandra, D., & Azmy, A. (2020). Understanding definition of entrepreneurship. International Journal of Management, Accounting and Economics, 7(5), 235-241.
  • Dorin, C., & Alexandru, G. S. (2014). Dynamics of the entrepreneurship concept. Literature review. The Annals of the University of Oradea, 23(1), 443-451.
  • Duran, H., (2018). Türkiye’de devletin girişimcilik destekleri ve seçilmiş bazı değişkenlerin yeni firma doğum oranı üzerine etkisi. Ekonomi Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 68-85.
  • Ercan, S. (2025). Sabit maaş mı? Risk almak mı? Girişimcilik eğitiminin lisans öğrencileri üzerindeki etkileri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 23(55), 567-587.
  • Harrison, R. T., & Leitch, C. M. (1994). Entrepreneurship and leadership: The implications for education and development. Entrepreneurship & Regional Development, 6(2), 111-125.
  • Henry, C., Hill, F., & Leitch, C. (2005). Entrepreneurship education and training: can entrepreneurship be taught? Part I. Education+ Training, 47(2), 98-111.
  • Johansen, V., & Schanke, T. (2013). Entrepreneurship education in secondary education and training. Scandinavian Journal of Educational Research, 57(4), 357-368.
  • Kayalar, M., & Yıldız, S. (2017). Uluslararası göç sonrası ortaya çıkan girişimcilik türleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 55-62.
  • Kayış, A. (2009). Güvenilirlik analizi (Reliability analysis). Asil Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Ketchen Jr, D. J., Short, J. C., & Combs, J. G. (2011). Is franchising entrepreneurship? Yes, no, and maybe so. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(3), 583-593.
  • Marcu, G., Iordanescua, C., & Iordanescua, E. (2012). The influence of the psychological factors upon the entrepreneurial tendency in crisis environments. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 33, 473-477.
  • Martin, S. K. (1995). An entrepreneurial bent for a service profession. Journal of Academic Librarianship, 21(6), 473-474.
  • Marvel, M. R., Davis, J. L., & Sproul, C. R. (2016). Human capital and entrepreneurship research: A critical review and future directions. Entrepreneurship Theory and Practice, 40(3), 599-626.
  • Matlay, H. (2008). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial outcomes. Journal of Small Business and Enterprise Development, 15(2), 382-396.
  • McDaniel, B. A. (2000). A survey on entrepreneurship and innovation. The Social Science Journal, 37(2), 277-284.
  • Mitchell, B. C. (2004). Motives of entrepreneurs: A case study of South Africa. The Journal of Entrepreneurship, 13(2), 167-183.
  • Molina, J. A. (2020). Family and entrepreneurship: New empirical and theoretical results. Journal of Family and Economic Issues, 41(1), 1-3.
  • Nambisan, S. (2017). Digital entrepreneurship: Toward a digital technology perspective of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(6), 1029-1055.
  • Onat, G. (2025). Yerel gıda tüketim değerinin sürdürülebilir turizm kalkınmasına etkisi: Turizm işletmelerinde bir uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 17(1), 689-707.
  • Oosterbeek, H., Van Praag, M., & Ijsselstein, A. (2010). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship skills and motivation. European Economic Review, 54(3), 442-454.
  • Önel, A. (2018). Girişimci öğrenciler ve öğretmenlerle girişimci Türkiye'ye. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 256-286.
  • Özbey, M. D., & Yıldız, A. (2022). Sürdürülebilir kırsal kalkınmada mikro kredinin kadın girişimciliğine etkisi: İzmir örneği. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 121-142.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 224-240.
  • Özsungur, F. (2020). İç girişimcilikte kör noktaların tespitine yönelik nitel bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16(2), 372-384.
  • Perez, J. P., Martins, I., Mahauad, M. D., & Sarango-Lalangui, P. O. (2024). A bridge between entrepreneurship education, program inspiration, and entrepreneurial intention: The role of individual entrepreneurial orientation. Evidence from Latin American emerging economies. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 16(2), 288-310.
  • Phan, P. H. (2004). Entrepreneurship theory: Possibilities and future directions. Journal Of Business Venturing, 19(5), 617-620.
  • Phillips, W., Lee, H., Ghobadian, A., O’regan, N., & James, P. (2015). Social innovation and social entrepreneurship: A systematic review. Group & Organization Management, 40(3), 428-461.
  • Ratten, V., & Jones, P. (2021). Covid-19 and entrepreneurship education: Implications for advancing research and practice. The International Journal of Management Education, 19(1), 1-10.
  • Seçgin, Y. (2020). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 803-827.
  • Shekhar, P., Aileen, H. S., & Libarkin, J. (2018). Understanding student participation in entrepreneurship education programs: A critical review. International Journal of Engineering Education, 34(3), 1060-1072.
  • Şen, G., & Keskin, R. (2024). Girişimcilik eğitimi alan kişilerin girişimcilik özellikleri ve girişimcilik eğilimi arasındaki ilişki üzerine bir araştırma: Şile Bezi Kolektif Tasarım Merkezi örneği. International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries, 8(14), 73-85.
  • Tağraf, H., & Halis, M. (2008). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitiminin “girişimsel öz yetkinlik” algisi üzerindeki etkisi: bir araştirma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 91-111.
  • Tang, L., & Koveos, P. E. (2004). Venture entrepreneurship, innovation entrepreneurship, and economic growth. Journal of Developmental Entrepreneurship, 9(2), 162-172.
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N., & Alkan, M. (2016). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisinin incelenmesi. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1), 1-29.
  • Thornton, P. H. (1999). The sociology of entrepreneurship. Annual Review of Sociology, 25(1), 19-46.
  • Uygun, M., Mete, S., & Güner, E. (2012). Genç girişimci adayların girişimcilik eğilimi ve girişimcilik özellikleri arasındaki ilişkiler. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 145-156.
  • Widana, L. A. S. C., & Darma, G. S. (2021). Measuring the passion of entrepreneurship spirit on students in industrial revolution era 4.0. Journal of Business on Hospitality and Tourism, 7(2), 224-234.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö., & Özer, E. (2010). Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2010(2), 51-59.
  • Yolcu, İ. U. (2017). Girişimcilik ve liderliğe farklı bir bakış: girişimci liderlik. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (60), 182-195.
  • Yüksel, M., & Karavardar, G. (2022). Girişimci liderliğin örgütsel yenilik üzerindeki etkisinde çalışanların inovasyon davranışları: teorik bir çerçeve. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 191-207.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Management Sociology, Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Muhammet Yüksel 0000-0002-6099-0160

Publication Date August 25, 2025
Submission Date February 28, 2025
Acceptance Date June 6, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Yüksel, M. (2025). Girişimcilik Dersinin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisi: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Fiscaoeconomia, 9(3), 1718-1737. https://doi.org/10.25295/fsecon.1648996

Creative Commons Lisansı
 Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.