Bu çalışmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Terme Meslek Yüksekokulu’nda öğrenimlerine devam eden öğrencilerin girişimcilikle ilgili düşünceleri ve girişimcilik dersi sonunda değişim seyirleri demografik değişkenler açışından araştırılmaktadır. Çalışmada, 116 öğrencinin girişimcilik eğimlerindeki değişimleri incelemek için anket uygulaması yapılmıştır. Anket verileri, ön test ve son test puanlarının her ikisinin de normal dağılım gösterdiğinden ön test ve son test puanlarının karşılaştırılmasında eşleştirilmiş t testinden; puanların cinsiyet, anne mesleğine göre karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testinden; anne öğrenim durumu, büyüdüğü yer, öğrenim gördüğü bölüm, baba öğrenim durumu, baba mesleği ve aile gelir durumuna göre karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA testinden yararlanılarak veriler analiz edilmiştir. Analizler sonucunda girişimcilik ölçeği puanlarının katılımcıların cinsiyetine göre anlamlı farklılık gösterdiği, erkek katılımcıların girişimcilik puanının, kadın katılımcıların puanına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda girişimcilik ölçeği puanlarının okuduğu bölüme, büyüdüğü yere, anne ve baba öğrenim durumuna, anne ve baba mesleğine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, girişimcilik ölçeği ön test puanları ile son test puanları arasında ise anlamlı farklılık olduğu, eğitim sonrası girişimcilik ölçek puanı, eğitim öncesi puana göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, the thoughts of the students who continue their education in Ondokuz Mayıs University Terme Vocational School about entrepreneurship and the course of change at the end of the entrepreneurship course are investigated in terms of demographic variables. In the study, a questionnaire was applied to examine the changes in the entrepreneurship tendencies of 116 students. Since both pre-test and post-test scores were normally distributed, paired t-test was used to compare pre-test and post-test scores; independent two-sample t-test was used to compare scores according to gender, mother's occupation; one-way ANOVA test was used to compare scores according to mother's education status, place of growing up, department of education, father's education status, father's occupation and family income status. As a result of the analyses, it was determined that the entrepreneurship scale scores differed significantly according to the gender of the participants, and the entrepreneurship score of male participants was significantly higher than the score of female participants. At the same time, it was determined that the entrepreneurship scores did not differ significantly according to the department they studied, where they grew up, their mother's and father's education level, and their mother's and father's occupation. In addition, it was concluded that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the entrepreneurship scale, and the post-training entrepreneurship scale score was significantly higher than the pre-training score.
Entrepreneurship Entrepreneurship Education Entrepreneurship Tendency
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetim Sosyolojisi, İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.