Research Article
BibTex RIS Cite

WEB TABANLI E-TİCARETİN İMALAT KOBİ’LERİNDEKİ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İLE İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI (TRB1 BÖLGESİ İMALAT KOBİ’LERİ ARAŞTIRMASI)

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 52, 30.06.2018

Abstract

KOBİ’lerin ülke ekonomileri içindeki yeri göz ardı edilemeyecek kadar önem arz etmektedir. Oransal ortalamalara bakıldığında KOBİ’ler dünya genelinde tüm işletmeler içinde %96’lar gibi yüksek bir değerde bulunmaktadır. Türkiye’de de KOBİ’ler ekonomi içinde önemli yer tutmakta, tüm işletmeler içindeki oranlara bakıldığında ise KOBİ’lerin %98’ler seviyesinde olduğu görülmektedir. Bu denli büyük oranda ekonomi içinde yer tutan KOBİ’lerin ise dış ticaret ve özellikle ihracattaki yeri daha da önem kazanmaktadır. İmalatçı KOBİ’ler burada öne çıkmakta; büyük işletmelere yarı mamul ve ürün temininde destek olmakta ve büyük işletmelerin girmediği veya önemli görmediği pazarlara girerek, ülke ihracatına katkı sağlayan faaliyetler gerçekleştirmektedirler.
Bu araştırmada; yukarıda belirtilen önemi nedeniyle örneklem sahası olarak seçilen TRB1 Bölgesi imalatçı KOBİ’lerinin web tabanlı e-ticaret alanındaki faaliyetleri ve bu faaliyetlerin pazarlama faaliyetleri ile olan ilişkileri ele alınmıştır. Yapılan kıyaslama ve analizler ile bu bölgedeki imalatçı KOBİ’lerin ekonomik ve stratejik performansını etkileyen pazarlama faaliyetlerinin web tabanlı e-ticaret faaliyetleri ile olan ilişkileri ve etkileşimi detaylı biçimde incelenmiştir.

References

  • Alpugan Oktay; Küçük İşletmeler: Kavram, Kuruluşu ve Yönetimi, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Basım, Eylül 1998, Ankara.
  • Aydın Ahmet; Web Tabanlı E-Ticaretin İmalat KOBİ’lerinde Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi imalat KOBİ’leri Araştırması), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Doktora Tezi, Şubat 2018, Malatya.
  • Bakan İsmail; Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Şubat 2015, Ankara.
  • Bozkurt Veysel; Elektronik Ticaret, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., 1. Baskı, Mayıs 2000, İstanbul.
  • Ekici Mehmet Kenan ve Yıldırım Arif; E-ticaret, Savaş Yayınevi, 1. Baskı, 2010, Ankara.
  • Emecen Erkan ve Çiçek Hüseyin; KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Burdur İli İmalat Sektöründeki İşletmeler Üzerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:8, Yıl: 2016, Antalya.
  • Erbaşlar Gazanfer ve Dokur Şükrü; Elektronik Ticaret, Nobel Akademik Yayımcılık Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Geliştirilmiş 2. Basım, Nisan 2012, Ankara.
  • Haftacı Vasfi; KOBİ’ler ve Girişimcilik, Umuttepe Yayınları, 1. Basım, Eylül 2015, Kocaeli.
  • Küçük Orhan; Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Eylül 2015, Ankara.
  • Leonidou Leonidas C.,Constantine S. Katsikeas, Saeed Samiee, “Marketing Strategy Determinants Of Export Performance: A Meta Analysis”, Journal Of Business Research, Vol.55, 2002, U.S.A.
  • Şimşek Serdar; Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2012, İstanbul.
  • Taşlıyan Mustafa; Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Avcı Ofset, Sakarya Kitabevi, Birinci Baskı, Şubat 2006, Adapazarı.
  • Türkoğlu Musa; Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ’LER) Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, Y:2002, C: 7, 2002, Isparta.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 25 - 52, 30.06.2018

Abstract

References

  • Alpugan Oktay; Küçük İşletmeler: Kavram, Kuruluşu ve Yönetimi, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Basım, Eylül 1998, Ankara.
  • Aydın Ahmet; Web Tabanlı E-Ticaretin İmalat KOBİ’lerinde Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi imalat KOBİ’leri Araştırması), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Doktora Tezi, Şubat 2018, Malatya.
  • Bakan İsmail; Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Şubat 2015, Ankara.
  • Bozkurt Veysel; Elektronik Ticaret, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., 1. Baskı, Mayıs 2000, İstanbul.
  • Ekici Mehmet Kenan ve Yıldırım Arif; E-ticaret, Savaş Yayınevi, 1. Baskı, 2010, Ankara.
  • Emecen Erkan ve Çiçek Hüseyin; KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Burdur İli İmalat Sektöründeki İşletmeler Üzerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:8, Yıl: 2016, Antalya.
  • Erbaşlar Gazanfer ve Dokur Şükrü; Elektronik Ticaret, Nobel Akademik Yayımcılık Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Geliştirilmiş 2. Basım, Nisan 2012, Ankara.
  • Haftacı Vasfi; KOBİ’ler ve Girişimcilik, Umuttepe Yayınları, 1. Basım, Eylül 2015, Kocaeli.
  • Küçük Orhan; Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Eylül 2015, Ankara.
  • Leonidou Leonidas C.,Constantine S. Katsikeas, Saeed Samiee, “Marketing Strategy Determinants Of Export Performance: A Meta Analysis”, Journal Of Business Research, Vol.55, 2002, U.S.A.
  • Şimşek Serdar; Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2012, İstanbul.
  • Taşlıyan Mustafa; Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Avcı Ofset, Sakarya Kitabevi, Birinci Baskı, Şubat 2006, Adapazarı.
  • Türkoğlu Musa; Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ’LER) Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, Y:2002, C: 7, 2002, Isparta.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Aydın

Atilla Yücel

Publication Date June 30, 2018
Submission Date April 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Aydın, A., & Yücel, A. (2018). WEB TABANLI E-TİCARETİN İMALAT KOBİ’LERİNDEKİ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İLE İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI (TRB1 BÖLGESİ İMALAT KOBİ’LERİ ARAŞTIRMASI). Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 25-52.