Ülkelerin gelişmesinde ve sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli rol oynayan turizm sektöründen daha fazla pay alabilmek için şehirler arasında doğan rekabet ortamı, destinasyonların markalaşması gerekliliğini ortaya koymuştur. Son yıllarda destinasyonların seçiminde önemli bir rol oynayan gastronomi turizmi, rekabet gücünün artırılmasında büyük rol oynamaktadır. Ancak her geçen gün değişen tüketici tercihleri, bu alandaki beklentileri de değiştirmekte ve çıtayı her geçen gün yükseltmektedir. Türk mutfağında önemli yeri olan kahvaltının, Balıkesir için gastronomik unsur olarak kullanılması ise hem gastronomi turizmi açısından farklılaşmaya hem de bu ürünleri üreten işletmelerin yaşanan hareketlilikten olumlu olarak faydalanmasına dolayısıyla ekonomik kalkınmaya katkı sağlayacaktır.
Çalışma kapsamında, tarımsal üretimde ve turistik çekicilikte önemli merkezlerden olan, kahvaltıda sunulan her türlü ürünü yüksek kalite ve miktarda üreten, zeytin ve peyniri ile ünlü Balıkesir’in gastronomi yönünden güçlü şehirlerle olan rekabetinde fark yaratabilmesi, destinasyon çekiciliğine yeni bir soluk kazandırılması amacıyla geliştirilen “Balıkesir Kahvaltısı” konseptinin geliştirilme nedeni, konseptin ortaya konulması aşamasında dikkate alınan hususlar, uygulama aşamasına yönelik gözlem ve deneyimler, tanıtım amaçlı yürütülen faaliyetler ile konseptin kalıcı olması konusunda yürütülmesi önerilen faaliyetlere değinilmiştir.
Çalışmanın Balıkesir gastronomisine farklı bir bakış açısı da kazandıracağı düşünülmektedir.
Gastronomik unsurlar destinasyon markalaşması kahvaltı Türk kahvaltısı yerel ürünler Balıkesir
Within the scope of the study, the reason for the development of the "Balıkesir Breakfast" concept, which was developed in order to make Balıkesir, one of the important centers in agricultural production and touristic attraction, producing all kinds of products served for breakfast in high quality and quantity, famous for its olives and cheese, to make a difference in its competition with the gastronomically strong cities and to give a new breath to its destination attractiveness, the issues taken into consideration during the concept development phase, observations and experiences regarding the implementation phase, activities carried out for promotional purposes and activities recommended to be carried out to make the concept permanent are mentioned.
It is thought that the study will bring a different perspective to Balıkesir gastronomy.
Gastronomic elements destination branding breakfast Turkish breakfast local products Balıkesir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Gastronomy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 30, 2023 |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | July 26, 2023 |
Acceptance Date | October 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.